Colruyt laat klanten voor elkaar boodschappen doen

Colruyt laat klanten voor elkaar boodschappen doen

Colruyt heeft zijn boodschappenapp Apporto in België op de markt gebracht. Consumenten kunnen daarmee onderling afspreken om voor elkaar boodschappen te doen.

Wie om wat voor reden dan ook zelf niet naar de supermarkt kan, kan via Apporto een boodschappenlijstje invoeren met daarbij waar en wanneer hij het bezorgd wil krijgen. De app zoekt op basis van de vraag een match met een van de andere gebruikers. Zijn eigen boodschappenlijstje en dat van degene voor wie hij winkelt, worden vervolgens samengevoegd. Als hij de spullen heeft aangeschaft, meldt hij in de app dat hij onderweg is. Na afloop kunnen gebruikers elkaar beoordelen.

Met de app kunnen gebruikers boodschappen doen bij Colruyt, Okay, Bio-Planet en de Spar-supermarkten van Colruyt Group. De retailer wil zorgen voor meer verbinding tussen zijn klanten, zegt coo Frans Colruyt. “Het brengt mensen met elkaar in contact en biedt hen alle ondersteunende functionaliteiten om zichzelf binnen een community en in alle vertrouwen te gaan organiseren.” Voor consumenten die digitaal handig zijn, is ook een oplossing ontworpen om hetzelfde proces telefonisch te doorlopen.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!