Patagonia komt spreken op Changemakers in Retail

Patagonia komt spreken op Changemakers in Retail

Alex Weller van Patagonia is in mei één van de sprekers tijdens het event Changemakers in Retail. De marketingdirecteur zal in Utrecht vertellen hoe Amerikaanse het outdoormerk al 45 jaar op onconventionele manier zakendoet.

Een advertentie die oproept een jas vooral niet te kopen. Alle winkels, distributiecentra en kantoren een dag dicht doen, zodat iedereen naar de stembus kan. En zonder morren een borgsom ophoesten voor demonstrerende medewerkers die zijn opgepakt. Welkom in de wereld van Patagonia. Het bedrijf doneert een procent van alle omzet aan lokale milieubeschermers. En dat is niet niks, als je weet dat de jaaromzet richting de miljard dollar kruipt.

Patagonia is een merk met purpose, een helder doel en formuleerde hiertoe in 2012 een missieverklaring: Build the best product, cause no unnecessary harm, use business to inspire and implement solutions to the environmental crisis. “Wij willen de standaard zetten die anderen kunnen volgen, en ook bedrijven het juiste voorbeeld geven”, zei general manager EMEA Ryan Gellert al eens in RetailTrends.

Alex Weller spreekt op 15 mei in de Metaal Kathadraal in Utrecht, waar de tweede editie van Changemakers in Retail wordt gehouden. Klik hier voor meer informatie over het programma en aanmelden.

Bekijk hier de aftermovie van Changemakers in Retail in 2017:

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!