Etos behoudt én vernieuwt stationswinkels

Etos behoudt én vernieuwt stationswinkels

Etos heeft de samenwerking met NS met tien jaar verlengd. Bovendien worden alle bestaande stationswinkels omgebouwd naar de nieuwe formule, zo laat de drogisterijketen vrijdag weten.

Etos is nu op twintig stations door heel Nederland vertegenwoordigd. De eerste vestiging die van de nieuwe formule wordt voorzien is die op station Utrecht Centraal. Daarbij gaat het volgens het dochterbedrijf van Ahold Delhaize om een ‘moderne, eigentijdse uitstraling in de nieuwste look en feel’. Voor de zomer moet de stationswinkel in Utrecht zijn vernieuwd.

Klanten willen volgens algemeen directeur Jan-Derek Groenendaal een uitgebreid aanbod op het station. Tegelijkertijd willen ze producten snel vinden en afrekenen. Daarom wordt ervoor gekozen om het assortiment af te stemmen op de wensen van de reiziger. “Denk daarbij aan een nieuwe kassa en assortiment in de categorie ‘handig voor onderweg’ en ‘kadootje voor jezelf’.” Op die manier is Etos er volgens hem voor de reiziger met haast en mensen met wat meer tijd.

Etos introduceerde de nieuwe uitstraling al zo’n tweeënhalf jaar geleden en rolt die sindsdien uit naar alle vestigingen. De drogisterijketen is met bijna 550 vestigingen een van de grootste retailers van ons land. Onlangs werd Etos voor de zevende keer in acht jaar tijd uitgeroepen tot beste drogist.

RetailTrends