Blokker heeft de pilot met elektronische schaplabels in de winkels afgerond. Op dit moment werkt de winkelketen niet meer met dynamic pricing via die kaartjes, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.
Blokker testte op kleine schaal elektronische schapkaarten in de winkel, waardoor het mogelijk werd om prijswijzigingen in de winkel realtime door te kunnen voeren. Daarbij ging het volgens de woordvoerder ‘om een praktische test’. Het dynamische prijsbeleid is volgens haar nog wel van kracht, maar daar worden nu telkens nieuwe schapkaartjes voor geprint. Online wordt ook nog met dynamic pricing gewerkt.
Vorige week werd bekend dat moederbedrijf Blokker Holding stopt met Nextail. Een deel van de innovatietak wordt bij Blokker geïntegreerd. Director online development Emile de Bruijn van Nextail vertelde onlangs nog dat de shoplabels ook ingezet kunnen worden ‘om mensen te verleiden’. Zo kan er volgens hem een video over het product achter de counter worden gestart, als ze het kaartje met hun telefoon scannen voor meer informatie.
Een ander idee is om de kiosk in de winkel te verbinden met elektronische schapkaarten, die van een lichtje zijn voorzien. “Hoe leuk is het dat de lampen van de winkel uitgaan en je drie lampjes ziet opbranden met producten die voldoen aan jouw zoekopdracht op de kiosk?”, aldus De Bruijn.
Henk de Vente 28 mrt, 19:10
Reinder Koornstra 28 mrt, 17:18
Mike Mallee 27 mrt, 13:04
Hans Wijmer 26 mrt, 13:45