Blokker gestopt met realtime dynamic pricing in de winkel

Blokker gestopt met realtime dynamic pricing in de winkel

Blokker heeft de pilot met elektronische schaplabels in de winkels afgerond. Op dit moment werkt de winkelketen niet meer met dynamic pricing via die kaartjes, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

Blokker testte op kleine schaal elektronische schapkaarten in de winkel, waardoor het mogelijk werd om prijswijzigingen in de winkel realtime door te kunnen voeren. Daarbij ging het volgens de woordvoerder ‘om een praktische test’. Het dynamische prijsbeleid is volgens haar nog wel van kracht, maar daar worden nu telkens nieuwe schapkaartjes voor geprint. Online wordt ook nog met dynamic pricing gewerkt.

Vorige week werd bekend dat moederbedrijf Blokker Holding stopt met Nextail. Een deel van de innovatietak wordt bij Blokker geïntegreerd. Director online development Emile de Bruijn van Nextail vertelde onlangs nog dat de shoplabels ook ingezet kunnen worden ‘om mensen te verleiden’. Zo kan er volgens hem een video over het product achter de counter worden gestart, als ze het kaartje met hun telefoon scannen voor meer informatie.

Een ander idee is om de kiosk in de winkel te verbinden met elektronische schapkaarten, die van een lichtje zijn voorzien. “Hoe leuk is het dat de lampen van de winkel uitgaan en je drie lampjes ziet opbranden met producten die voldoen aan jouw zoekopdracht op de kiosk?”, aldus De Bruijn.

Reacties

Klanten verleiden doe je in een Blokker winkel niet met lampjes die aan en uitgaan maar met het aanbieden van interessante producten in de juiste prijs kwaliteit verhouding. Dat hoeft niet het goedkoopste artikel te zijn. Laat Blokker snel de mensen vervangen die alleen met zichzelf en hun speeltjes bezig zijn door inkopers die verstand hebben van de handel. Een detailhandelsbedrijf floreert alleen als er goede omzet wordt gemaakt met de omzet door de juiste producten te verkopen en niet met allerlei onnodige fratsen in de winkels die onbekwame managers bedenken.

Geplaatst door Hans Wijmer op 26 maart 2018 om 11:45

Helemaal eens met Hans Wijmer. Iemand die binnenloopt voor een emmer of koekenpan zit in het geheel niet te wachten op video's en lampjes. Blokker zou het personeel zodanig moeten inzetten dat daar de meerwaarde t.o.v. online wordt gevonden.

Geplaatst door Mike Mallee op 27 maart 2018 om 11:04

Merkwaardig wat Blokker allemaal wel niet uithaalt. Er valt werkelijk geen lijn in te ontdekken. En geen klant.
Daar moet toch eens de bezem door, of ze moeten stoppen en het geld in andere activiteiten stoppen. Blokker is de click met de klant kwijt, en dan kun je naar alles en nog wat wijzen, maar de oorzaak ligt natuurlijk bij Blokker zelf.

Geplaatst door Reinder Koornstra op 28 maart 2018 om 15:18

Blokker is niet de enige winkelketen die de P van Personeel links laat liggen in de marketingmix. Het verdienmodel is puur gericht op inkoop. Er wordt angstig beleid gevoerd, maar ze beseffen niet dat ze goud in handen hebben. Het enige wat de klant vraagt, is Aanbod, Kennis en Aandacht.

Dus geen lampjes en een online klantbenadering in de winkel.

Geplaatst door Henk de Vente op 28 maart 2018 om 17:10

Laatste nieuws









RetailTrends