Coop neemt online supermarkt voor de helft over

Coop heeft vijftig procent van de aandelen van Telesuper Nederland Holding overgenomen. Telesuper levert als online supermarkt boodschappen aan de zakelijke markt, waaronder kleinschalige zorginstellingen, kinderopvangcentra en bedrijfscatering.

Hoeveel Coop voor de aandelen betaalt, wordt niet bekend gemaakt. De supermarktketen laat alleen weten ‘om strategische redenen’ de aankoop te hebben gedaan. “We volgden de prestaties van Telesuper al geruime tijd als leverancier en zien goede mogelijkheden om in de toekomst samen het verschil te maken voor zakelijke klanten”, reageert algemeen directeur Fred Bosch.

De bestaande drie aandeelhouders van Telesuper behouden de andere helft van de aandelen. Twee van de drie aandeelhouders vormen de directie, die ook na de deal blijven zitten. De webshops van Telesuper en Coop blijven naast elkaar functioneren.

Telesuper kocht al in bij Coop en verwacht met de supermarktketen als strategisch partner zijn groei te kunnen versnellen. Het grootste deel van het aanbod van Telesuper bestaat uit supermarktassortiment, aangevuld met een foodservice-assortiment van foodspecialisten.

RetailTrends