Albert Heijn XL heeft zijn supermarkt aan het Gelderlandplein in Amsterdam tijdelijk uitgebreid met een restaurant. Klanten kunnen er deze week op de winkelvloer verschillende aspergegerechten proeven.
Nederlandse consumenten eten volgens de supermarktketen te weinig groente en fruit. Om het eten van de dagelijks aanbevolen hoeveelheden makkelijker te maken, komt Albert Heijn onder meer met deze ‘pop-up restaurant’. Op het menu staan gerechten als een ‘gezonde asperge speciaal van eigen bodem’.
Voor het restaurant heeft de retailer zijn krachten gebundeld met Zon fruit & vegetables. Die verkooporganisatie lanceert dit jaar diverse campagnes rondom verschillende soorten groten onder de noemer ‘van eigen bodem’. Het restaurant in de Albert Heijn XL geldt als eenmalige actie.
Albert Heijn zet zijn winkel aan het Gelderlandplein regelmatig in voor nieuwe initiatieven. Zo werd in februari het startupschap geïntroduceerd, waarmee vier startups hun producten in de supermarkt konden testen. Die test gold als aanvulling op de jaarlijkse Product Pitch van Albert Heijn, die deze week van start is gegaan.
Reacties 0