Albert Heijn opent woensdag een supermarkt volgens een nieuw concept in de Eindhovense vershal Het Veem. De retailer speelt daarmee in op de trend dat klanten steeds vaker ongepland naar de supermarkt gaan.
De winkel van 250 vierkante meter sluit volgens Albert Heijn aan op de trend van ‘clockless eating’, waarbij consumenten op elk moment halen wat ze nodig hebben. ‘Het is alsof je de deur van de koelkast opent om te kijken waar je trek in hebt’, stelt de retailer in een toelichting. Zeker jongere generaties halen volgens Albert Heijn vaak meerdere keren per dag iets waar ze op dat moment zin in hebben.
De kleine winkel biedt zowel producten voor een vers ontbijt als dagelijkse houdbare foodproducten en non-foodartikelen. Alle dranken in de winkel staan gekoeld en zijn daarmee meer gericht op directe consumptie. De winkel wordt volgens Albert Heijn ‘omarmd’ door veel hout en groen, waarmee hij aansluit op de sfeer van de vershal. Bij de ingang is de naam van de supermarkt in neonletters aangebracht, waarmee Albert Heijn verwijst naar de geschiedenis van de hal waar voorheen Philips gevestigd was.
Jan Janssen 17 apr, 13:08