Appdate: Deze supermarkt laat je net niet kassaloos winkelen

Appdate: Deze supermarkt laat je net niet kassaloos winkelen

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Amazon, Meijer en The Coffee Bean & Tea Leaf.

Amazon
Het heeft even geduurd, maar Amazon gaat internationaal. Althans, de e-commercereus lanceert een app die het de 'international shoppng experience' gedoopt heeft. Daarmee wil Amazon het internationaal winkelen en verzenden makkelijker en transparanter maken. De oplossing bestaat uit de mogelijkheid om in vijf talen en met 25 valuta's te winkelen. Zo kunnen Uruguayenen eenvoudig zien welke 45 miljoen artikelen in aanmerking komen voor verzending naar hun land vanuit de Verenigde Staten, noemt Amazon als voorbeeld.

Om de functie te gebruiken, kunnen consumenten simpelweg de Amazon-app downloaden waarna ze automatisch in de internationale winkelervaring belanden, gebaseerd op hun locatie. Wie de app al heeft, moet...

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Amazon, Meijer en The Coffee Bean & Tea Leaf.

Amazon
Het heeft even geduurd, maar Amazon gaat internationaal. Althans, de e-commercereus lanceert een app die het de 'international shoppng experience' gedoopt heeft. Daarmee wil Amazon het internationaal winkelen en verzenden makkelijker en transparanter maken. De oplossing bestaat uit de mogelijkheid om in vijf talen en met 25 valuta's te winkelen. Zo kunnen Uruguayenen eenvoudig zien welke 45 miljoen artikelen in aanmerking komen voor verzending naar hun land vanuit de Verenigde Staten, noemt Amazon als voorbeeld.

Om de functie te gebruiken, kunnen consumenten simpelweg de Amazon-app downloaden waarna ze automatisch in de internationale winkelervaring belanden, gebaseerd op hun locatie. Wie de app al heeft, moet bij zijn instellingen 'international shopping' aanvinken. Gebruikers kunnen vervolgens hun taal en voorkeursvaluta instellen en hun locatie op ieder moment aanpassen, waarna zij automatisch zien welke producten hun kant op verscheept kunnen worden. De internationale ervaring moet vooral verrassingen voorkomen wat betreft leverbaarheid, verzendkosten en invoerrechten.

Meijer
In navolging van vele andere supermarkten wil ook de Amerikaanse keten Meijer zijn winkelproces vereenvoudigen. De regionale keten kiest daarbij voor een oplossing die veel lijkt op AH to go's tap to go. Met de zogeheten shop & scan-app kunnen consumenten barcodes van producten scannen. Na het winkelen moeten zij voor het verlaten van de winkel hun telefoon nog even scannen, waarna automatisch wordt afgerekend.

De app is volgens Meijer inmiddels door twaalfduizend klanten gedownload. "Shop & scan zal de ervaring aanzienlijk sneller en gemakkelijker maken voor onze klanten", zegt chief information officer Terry Ledbetter. De functie moet tegen het einde van de zomer beschikbaar zijn in alle 235 Meijer-winkels.

The Coffee Bean & Tea Leaf
Wat Starbucks kan, kunnen wij ook, dacht The Coffee Bean & Tea Leaf. De Amerikaanse keten heeft de app die bij zijn loyaliteitsprogramma hoort uitgebreid met een mobiele bestelfunctie. Daarmee kunnen klanten niet alleen de wachtrij vermijden, maar ook sparen voor kortingen en beloningen. De app is bovendien geïntegreerd met Uber, waardoor gebruikers zich met één aanraking naar de dichtstbijzijnde vestiging kunnen laten brengen.

Klanten die de Rewards-app van de koffieretailer hebben, kunnen een account aanmkane, hun gewenste betaalmethode aangeven en een winkellocatie kiezen. Vervolgens kunnen ze door het aanbod browsen en een bestelling plaatsen, die klaarstaat als ze aankomen. De functie is nu beschikbaar in de bijna tweehonderd vestigingen in Zuid-Californië en Arizona en zal in het komende jaar worden uitgebreid naar andere vestigingen. In totaal heeft The Coffee Bean & Tea Leaf meer dan duizend winkels.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!