Bever kijkt niet naar platforms: 'Hebben we niet nodig'

Bever kijkt niet naar platforms: 'Hebben we niet nodig'

Bever ziet zichzelf voorlopig niet samenwerken met bol.com of andere retailers. “We hebben veel geïnvesteerd in ons merk waardoor een groot deel van Nederland ons weet te vinden”, zegt ceo Pieter Saman tegenover RetailTrends.

Een samenwerking met bol.com, dat binnen zijn sport & vrije tijd-categorie ook een outdoor-assortiment heeft, is volgens Saman niet logisch en van weinig toegevoegde waarde. Ook samenwerkingen met andere retailers noemt hij ‘op dit moment niet relevant’. De outdoorketen groeit volgens hem een stuk harder dan de markt en heeft het daarom ook niet nodig. "Zeg nooit nooit, maar op dit moment zijn partnerships met retailers geen prioriteit."

Bever opent in juli in Rotterdam een nieuwe flagshipstore, laat Saman verder weten. Het betekent de derde winkel in die stad en het vierde vlaggenschip. Die krijgt onder meer een experiencecenter, zoals Bever die ook al heeft in Amsterdam, Den Haag en Houten. De nieuwe flagshipstore komt aan de Stadionweg en wordt naar eigen zeggen ‘de grootste in de regio’. De andere twee vestigingen blijven bestaan, waarmee Rotterdam na Amsterdam de tweede stad is waar Bever drie filialen heeft.

Lees op RetailTrends meer over de strategie van Bever en waarom de winkelketen door Google is uitgeroepen tot beste omnichannelretailer van Europa.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!