Bloomon zet in op losse bloemenverkoop

Bloomon zet in op losse bloemenverkoop

Bloomon komt ter gelegenheid van Moederdag voor het eerst met een bos bloemen die eenmalig aan te schaffen is. Het is volgens de etailer een ‘voorzichtige eerste stap richting het betreden van een nieuwe, aantrekkende markt’.

Bloomon bezorgde tot nu toe alleen bloemen op abonnementsbasis, maar kijkt nu ook naar de cadeaumarkt. De voormalige RetaikRookie speelt hiermee naar eigen zeggen in op de toenemende vraag naar los te bestellen bossen. De stap is volgens Bloomon mogelijk dankzij de sterk vereenvoudigde supplychain.

De eenmalige Moederdagbos wordt tot volgende week vrijdag verkocht. Wanneer en op welke schaal de losse verkoop verder wordt uitgebreid, is nog niet bekend.

Bloomon haalde vorig jaar meer dan 21 miljoen euro groeigeld op, een van de hoogste investeringen in Nederlandse startups. De bloemenverkoper breidde vorige maand uit naar Frankrijk, de zesde markt voor de Nederlandse etailer. 

RetailTrends