Meer marktaandeel en nieuw CRM-platform voor MediaMarkt

Meer marktaandeel en nieuw CRM-platform voor MediaMarkt

MediaMarkt heeft zijn marktaandeel in ons land vorig jaar verder zien oplopen. De elektronicaketen heeft nu 18,5 procent van de Nederlandse off- en online markt in handen, zo blijkt uit het jaarverslag over de periode tot eind september 2017.

MediaMarkt maakte een jaar eerder nog melding van een groei naar 18,7 procent marktaandeel. Voor de nieuwe berekening is echter uitgegaan van een marktaandeel van 18,3 procent. Moederbedrijf Ceconomy maakte eerder al bekend dat de omzet in Nederland vorig jaar iets is opgelopen naar 1,59 miljard euro. Dat zou mede te danken zijn aan een sterke groei van de webshop.

De Nederlandse holding was vorig jaar goed voor een winst van 10,2 miljoen euro. Voor dit jaar verwacht de elektronicaketen een verdere groei van de omzet en het marktaandeel. Daarvoor gaat MediaMarkt zich meer focussen op zijn serviceaanbod, terwijl ook veel van een nieuw CRM-platform wordt verwacht. Het platform draagt de naam Platinum en moet ‘nieuwe mogelijkheden voor klanten’ bieden.

MediaMarkt lanceerde zo’n twee jaar terug het loyaliteitsprogramma MediaMarkt Club, dat aan het einde van afgelopen boekjaar al anderhalf miljoen leden telde. De retailer staat nog ‘helemaal aan het begin van de CRM-reis’, zei Dennis Hooijmans, huidig vice president services & solutions bij MediaMarkt-Saturn, vorig jaar tegen RetailTrends. “We zijn een slapende reus als het om data gaat. We kunnen ons alleen nog maar verbeteren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!