Nestlé heeft de rechten gekocht om wereldwijd producten van Starbucks buiten de filialen van de koffieketen te verkopen. Het Zwitserse concern achter onder meer Nespresso betaalt bijna 7,2 miljard dollar aan de Amerikaanse keten.
Nestlé-topman Mark Schneider spreekt van een belangrijke stap voor de koffieactiviteiten, de grootste high-growth categorie van het concern. "Met Starbucks, Nescafé en Nespresso brengen we drie iconische merken in de koffiewereld samen.” Hij ziet de samenwerking als een mogelijkheid om te groeien in Noord-Amerika en de rest van de wereld met de ‘premiumproducten’ van Starbucks. Ongeveer vijfhonderd medewerkers van Starbucks treden in dienst van Nestlé.
De ‘historische deal’ helpt Starbucks zijn business te evolueren en tegemoet te komen aan de veranderende behoeften van de consument, zegt ceo Kevin Johnson. "Deze wereldwijde koffiealliantie zal de Starbucks-ervaring naar de huizen van miljoenen meer over de hele wereld brengen, door het bereik en de reputatie van Nestlé.”
De deal heeft geen betrekking op de ready-to-drink producten van Starbucks en alle verkopen binnen de Starbucks-filialen. De mededingingsautoriteiten moeten de transactie nog goedkeuren, die naar verwachting eind dit jaar wordt afgerond.
Reacties 0