Ahold Delhaize vernieuwt voor miljoenen in de VS

Ahold Delhaize vernieuwt voor miljoenen in de VS

De Amerikaanse supermarktketen Food Lion steekt dit jaar 105 winkels in het nieuw. Het dochterbedrijf van Ahold Delhaize reserveert in totaal 168 miljoen dollar in de verbouwing van de winkels, het verlagen van prijzen en een uitbreiding van het assortiment. Ook worden zo’n vijfduizend nieuwe medewerkers aangenomen.

De vernieuwingen vinden plaats in de regio Greater Norfolk in Virginia aan de Amerikaanse oostkust. De vernieuwde winkels moeten klanten onder meer in staat stellen sneller te navigeren en winkelen, zodat ze minder tijd in de supermarkt kwijt zijn. Ook komen er meer lokale, natuurlijke, biologische en glutenvrije artikelen in de winkel te liggen, zijn er straks nieuwe kassa’s en moet de klantenservice verbeteren door speciale trainingen voor het personeel.

Twaalf supermarkten worden uitgerust met een inlooptuinkas, die zijn ontworpen om de producten langer vers te houden. Zes vestigingen krijgen uitgebreide deli-afdelingen waar bijvoorbeeld ambachtelijke pizza’s worden aangeboden.

Food Lion heeft de afgelopen vier jaar al meer dan de helft van zijn duizend winkels vernieuwd. Het bedrijf telt in totaal 63 duizend werknemers en maakt al sinds 1974 onderdeel uit van Delhaize, dat twee jaar terug met Ahold fuseerde.

Reacties

Opgegroeid met de ‘wheel of retailing’ is het frappant te zien dat vrijwel alle marktpartijen bezig zijn met upgrading. Zo ontstaat er vanzelf weer marktruimte aan de onderkant. En ruimte in het budget van consumenten die de moeite nemen prijzen te vergelijken, consumententests te lezen en tijd hebben voor een bezoek aan meerdere winkels.

Geplaatst door Ton Bos op 8 mei 2018 om 11:27

Laatste nieuws









RetailTrends