Albert Heijn lanceert nieuw versconcept en bloemenwebshop

Albert Heijn lanceert nieuw versconcept en bloemenwebshop

Albert Heijn heeft in Hoofddorp een vernieuwde vestiging met een focus op vers geopend. De supermarktketen geeft versproducten meer ruimte en heeft verschillende nieuwe concepten toegevoegd.

De winkel aan het Genderenplein heeft onder meer een zelfplukkruidentuin, patisserie en een ‘borreleiland’, waar klanten hun eigen borrelplank kunnen samenstellen. Verder wordt een ‘dry misting’-systeem toegepast om groente en fruit langer vers te houden en verspilling te voorkomen. Op een interactief scherm kunnen klanten zware boodschappen bestellen, zoals packs frisdrank of kratten bier, die vervolgens worden thuisbezorgd.

Hoewel de ruimte voor vers in de winkel sterk is gegroeid, is volgens Albert Heijn door een ‘efficiënt betaalgebied’ ook een ruime keuze in houdbaar en non-food behouden. De supermarktketen zegt dit jaar ‘een grote beweging’ in al zijn verscategorieën te maken. Zo zijn deze en vorige week meer dan honderd nieuwe producten toegevoegd bij de bereide maaltijden en salades en is vanaf deze week de vernieuwde Allerhande Box te bestellen.

Albert Heijn laat verder weten voortaan niet alleen in de winkel, maar ook online bloemen te verkopen. Via de webshop AH bloemist kunnen consumenten kiezen uit negen boeketten, in prijs variërend van vijftien tot 25 euro. Die worden op maandag tot en met zaterdag voor vijf euro thuisbezorgd.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends