Domino’s wil in ons land een voortrekkersrol spelen op het gebied van spraakbestelling. “Zodra de devices van Google en Amazon hier beschikbaar zijn, staan wij klaar om voice ordering als een van de eerste retailers in Nederland aan te bieden”, zegt digital manager Casper Mooyman in het meinummer van RetailTrends.
Consumenten kunnen in Australië al sinds vorig jaar bestellen met behulp van stembesturing. Daarmee kunnen zij hun bestelling op elk moment van het proces wijzigen. “Op dit moment bepalen wij hoe een klant bestelt, met voice ordering bepaalt hij dit zelf”, aldus Mooyman. De Nederlandse divisie van de pizzaketen valt onder Domino’s Australia, waar hij intensief contact mee heeft.
Bol.com liet in maart weten nog geen concrete plannen te hebben met stembesturing. Een voorwaarde om er mee te starten is dat het voor een grote groep iets kan betekenen, laat een woordvoerder weten. “Als we kansen zien om met stemtechnologie het winkelen voor een groot deel van onze acht miljoen klanten nog makkelijker te maken, dan zullen we die zeker pakken.”
Vorige week werd bekend dat Google Home later dit jaar naar Nederland komt. Google werkt momenteel aan de vertaling van spraakhulp Assistant in het Nederlands.
In het meinummer van RetailTrends wordt uitgebreid ingegaan op de kansen van voice commerce voor retailers. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik hier voor meer informatie over een membership.
Reacties 0