Het potentieel van chatbots in de gehele klantreis

Het potentieel van chatbots in de gehele klantreis

Chatbots zijn al vaak bejubeld als the next big thing voor etailers, maar gemeengoed onder webwinkels is het nog lang niet. Toch kunnen de virtuele gesprekspartners van grote waarde zijn voor webwinkels, blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Market Inspector. Vanaf de start van de zoektocht naar een product tot het afronden van de transactie, op ieder punt in de klantreis kan een chatbot van pas komen. Deze infographic laat zien op welke punten in het winkelproces chatbots een rol kunnen vervullen en hoe groot het toekomstpotentieel is.

Chatbots zijn al vaak bejubeld als the next big thing voor etailers, maar gemeengoed onder webwinkels is het nog lang niet. Toch kunnen de virtuele gesprekspartners van grote waarde zijn voor webwinkels, blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Market Inspector. Vanaf de start van de zoektocht naar een product tot het afronden van de transactie, op ieder punt in de klantreis kan een chatbot van pas komen. Deze infographic laat zien op welke punten in het winkelproces chatbots een rol kunnen vervullen en hoe groot het toekomstpotentieel is.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!