Chatbots zijn al vaak bejubeld als the next big thing voor etailers, maar gemeengoed onder webwinkels is het nog lang niet. Toch kunnen de virtuele gesprekspartners van grote waarde zijn voor webwinkels, blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Market Inspector. Vanaf de start van de zoektocht naar een product tot het afronden van de transactie, op ieder punt in de klantreis kan een chatbot van pas komen. Deze infographic laat zien op welke punten in het winkelproces chatbots een rol kunnen vervullen en hoe groot het toekomstpotentieel is.
Het potentieel van chatbots in de gehele klantreis
Gepubliceerd op 17 mei 2018 om 11:04
Chatbots zijn al vaak bejubeld als the next big thing voor etailers, maar gemeengoed onder webwinkels is het nog lang niet. Toch kunnen de virtuele gesprekspartners van grote waarde zijn voor webwinkels, blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite Market Inspector. Vanaf de start van de zoektocht naar een product tot het afronden van de transactie, op ieder punt in de klantreis kan een chatbot van pas komen. Deze infographic laat zien op welke punten in het winkelproces chatbots een rol kunnen vervullen en hoe groot het toekomstpotentieel is.