Patagonia is van plan om zijn digitale platform Action Works ook in Europa te lanceren. Het nieuwe initiatief is nu alleen in de Verenigde Staten beschikbaar, maar komt in het voorjaar van 2019 ook naar ons continent. Dat heeft Alex Weller, marketingdirecteur EMEA van het Amerikaanse outdoormerk, laten weten tijdens Changemakers in Retail.
Action Works verbindt klanten van Patagonia met lokale organisaties, die werken aan het redden van de planeet. Het doel is om klanten meer te leren over lokale milieukwesties en hen daarbij te betrekken. Het digitale platform wordt sinds begin dit jaar in eigen land getest. “Het loopt daar al heel goed”, stelt Weller.
Op de website kunnen bezoekers goede doelen vinden op basis van onderwerp en locatie. “Daarmee wordt het voor iedereen mogelijk om milieuorganisaties te ontdekken en betrokken te raken bij het werk dat zij doen”, aldus de marketingdirecteur. Op het platform staan al enkele goede doelen uit Nederland die gesteund kunnen worden, waaronder de Stichting Plastic Soup Foundation.
Action Works is een aanvulling op de ‘1% for the planet’-belofte van Patagonia, waarbij één procent van de omzet in milieubescherming wordt gestoken. Inmiddels is bijna honderd miljoen dollar gedoneerd aan drieduizend ngo’s in achttien landen.
Lees op RetailTrends meer over de manieren waarop Patagonia probeert ‘merkambassadeurs te bouwen rond gedeelde waarden’.
Reacties 0