Consumenten weten het zeker: boodschappen blijven we fysiek doen. Slechts vier procent van de Nederlandse consumenten verwacht in de toekomst al zijn boodschappen online te bestellen. Maar hoe de supermarkt van de toekomst eruit ziet, daar zijn de meningen over verdeeld. “Die is flexibel, customized, productief en meer experiential”, zegt de Amerikaanse retailfuturist Mike Lee in de komende RetailTrends. Retailers hebben volgens hem een actieve rol in het vormgeven van de toekomst. Dahir Insaat helpt hen een handje, door een compleet nieuw concept te pitchen. Het Turkse techbedrijf deelt vele futuristische ideeën, waaronder die van een drive-in supermarkt. Zo kun je zelf boodschappen doen, zonder je auto te verlaten.
Rijden we straks met onze auto door de supermarkt?
Gepubliceerd op 28 mei 2018 om 12:04
Rijden we straks met onze auto door de supermarkt?
Gepubliceerd op 28 mei 2018 om 12:04
Consumenten weten het zeker: boodschappen blijven we fysiek doen. Slechts vier procent van de Nederlandse consumenten verwacht in de toekomst al zijn boodschappen online te bestellen. Maar hoe de supermarkt van de toekomst eruit ziet, daar zijn de meningen over verdeeld. “Die is flexibel, customized, productief en meer experiential”, zegt de Amerikaanse retailfuturist Mike Lee in de komende RetailTrends. Retailers hebben volgens hem een actieve rol in het vormgeven van de toekomst. Dahir Insaat helpt hen een handje, door een compleet nieuw concept te pitchen. Het Turkse techbedrijf deelt vele futuristische ideeën, waaronder die van een drive-in supermarkt. Zo kun je zelf boodschappen doen, zonder je auto te verlaten.
Het is niet het enige supermarktconcept dat Dahir Insaat heeft uitgewerkt. Zo is er ook een variant in de openlucht, waarbij de winkel opvallend veel weg heeft van een tankstation. In plaats van benzine kun je er dan vers fruit, vlees en melk ‘tanken’.