De maaltijdboxen van HelloFresh zijn vanaf deze maand te koop in 581 Amerikaanse winkels van Ahold Delhaize. De supermarktketens Giant Food en Stop & Shop zijn de eerste Amerikaanse retailers die de maaltijddozen in hun assortiment opnemen.
HelloFresh lanceert een supermarktlijn in de Verenigde Staten om zijn zichtbaarheid te vergroten. Later dit jaar wil de maaltijdboxleverancier met meer retailers samenwerken. HelloFresh zegt twee jaar gewerkt te hebben aan een maaltijdoplossing voor supermarkten. "Onze retaillijn vermindert de druk op supermarkten om deze maaltijden zelf te ontwikkelen en kan eenvoudig worden geïntegreerd in de groeisectoren van hun bedrijf, zoals online boodschappen en bezorging", zegt president Noord-Amerika Tobias Hartmann van HelloFresh.
HelloFresh heeft zijn distributienetwerk uitgebreid van vijf naar elf locaties om de reistijd te verminderen en de kwaliteit van de ingrediënten voor de supermarkten goed te houden. De maaltijdboxbezorger beschouwt de supermarkt als een complementair kanaal waarmee een nieuw publiek bereikt kan worden. Voor retailers is het volgens Hartmann een mogelijkheid om slecht presterende productcategorieën door een winstgevend alternatief te vervangen.
De maaltijddozen van HelloFresh werden een maand geleden al geïntroduceerd bij Delhaize in België. Daar gaat het vooralsnog om een proef in zes filialen.
Reacties 0