Picnic mikt dit jaar op 250 miljoen euro omzet

Picnic mikt dit jaar op 250 miljoen euro omzet

Picnic denkt zijn omzet dit jaar ruimschoots te kunnen verdubbelen. De online boodschappenservice was vorig jaar goed voor zo’n honderd miljoen euro en mikt dit jaar op 250 miljoen euro omzet. Dat heeft medeoprichter Joris Beckers laten weten tijdens de Heureka Conference in Duitsland, meldt NGIN Food.

Picnic ging afgelopen maart voor het eerst over de grens met zijn bezorgservice. De etailer is actief rond de stad Neuss in de deelstaat Noordrijn-Westfalen. In totaal telt Picnic nu zestig bezorggebieden, die met een vloot van zo’n achthonderd elektronische wagentjes worden bediend. Het bedrijf biedt werk aan ongeveer tweeduizend mensen.

In eigen land is Picnic deze week begonnen met het bezorgen van boodschappen in Den Bosch. Recent werden ook steden als Breda en Tilburg aangedaan en volgende week komen daar Eindhoven en Helmond bij. Picnic heeft daarvoor onlangs een nieuw distributiecentrum in Eindhoven geopend.

Picnic werd vorige maand uitgeroepen tot het zesde snelst groeiende techbedrijf van Europa. Tussen 2015 en 2017 heeft de Nederlandse startup een omzetgroei van 4777 procent geboekt. 

RetailTrends