Lush heeft een app gelanceerd die het mogelijk maakt om een verpakkingsvrij product te scannen. De Lush Lens-app wordt getest in Milaan, waar begin deze maan de eerste verpakkingsvrije winkel werd geopend.
De digitale innovatie komt uit de koker van Lush Digital, het nieuwe in-house R&D-team van het cosmeticamerk. Voor de ontwikkeling is samengewerkt met Tech Warriors, dat eerder onder meer al een eigen kassasysteem voor Lush ontwierp.
De nieuwe app elimineert volgens Lush met behulp van kunstmatige intelligentie en productherkenning de behoefte aan een verpakking. Consumenten kunnen door een product te scannen met hun smartphone alle informatie over het product en de ingrediënten achterhalen.
De app werkt vooralsnog alleen op de vier Fairphone-toestellen, die consumenten in Milaan kunnen gebruiken. Lush hoopt de technologie in de nabije toekomst wereldwijd beschikbaar te maken.
Bekijk de verpakkingsvrije winkel van Lush op RetailTrends.
Lush op het Retail & Brands Festival
Margreet van Schaijck, brandmanager Europe bij Lush, is één van de sprekers tijdens de derde editie van het Retail & Brands Festival, die op 6 september plaatsvindt in Utrecht. Ook retailers als Rituals, Miss Etam, Ace & Tate, Casa en Vitaminstore staan op het programma. Ga naar retailandbrandsfestival.nl voor meer informatie en om je aan te melden.
Reacties 0