31 procent van de Nederlanders verwacht dat particulier bezit gaat afnemen en meer gebruik wordt gemaakt van producten als dienst. Dat blijkt uit het rapport City-as-a-service van ABN Amro, waarvoor 1.354 Nederlanders zijn ondervraagd door GfK. In het rapport worden zeven servicemodellen beschreven die ontstaan als stadsbewoners geen producten kopen, maar diensten afnemen. Er is onder meer onderzocht in hoeverre consumenten openstaan voor fashion- en food-as-a-service.
City-as-a-service
Gepubliceerd op 14 juni 2018 om 08:00
31 procent van de Nederlanders verwacht dat particulier bezit gaat afnemen en meer gebruik wordt gemaakt van producten als dienst. Dat blijkt uit het rapport City-as-a-service van ABN Amro, waarvoor 1.354 Nederlanders zijn ondervraagd door GfK. In het rapport worden zeven servicemodellen beschreven die ontstaan als stadsbewoners geen producten kopen, maar diensten afnemen. Er is onder meer onderzocht in hoeverre consumenten openstaan voor fashion- en food-as-a-service.