De Britse winkelstraten beleven zware tijden. Toys’R’Us en elektronicaketen Maplin gingen al failliet, House of Fraser ziet zich gedwongen meer dan de helft van zijn warenhuizen te sluiten en discounter Poundworld staat op omvallen. Om nog maar te zwijgen van de al langer spelende kopzorgen voor Marks & Spencer. Vorig jaar gingen 118 retailers ten onder, 28 procent meer dan in 2016, en sloten in totaal zesduizend winkels hun deuren. Reden voor het Britse marketingbureau Alphagraphics om uit te zoeken hoe je competitief en succesvol blijft in zo'n moeilijk landschap. Het resultaat is de formulering van drie pijlers: waarde, gemak en experience. Deze infographic laat zien wat we ons daarbij moeten voorstellen.
De Britse winkelstraten beleven zware tijden. Toys’R’Us en elektronicaketen Maplin gingen al failliet, House of Fraser ziet zich gedwongen meer dan de helft van zijn warenhuizen te sluiten en discounter Poundworld staat op omvallen. Om nog maar te zwijgen van de al langer spelende kopzorgen voor Marks & Spencer. Vorig jaar gingen 118 retailers ten onder, 28 procent meer dan in 2016, en sloten in totaal zesduizend winkels hun deuren. Reden voor het Britse marketingbureau Alphagraphics om uit te zoeken hoe je competitief en succesvol blijft in zo'n moeilijk landschap. Het resultaat is de formulering van drie pijlers: waarde, gemak en experience. Deze infographic laat zien wat we ons daarbij moeten voorstellen.