Dirk heeft voor het eerst een eigen mobiele applicatie gelanceerd. Daarmee kunnen klanten onder meer zelf producten scannen in de supermarkt.
De zelfscanoptie is vooralsnog in een deel van de winkels beschikbaar gemaakt. Elk gescand artikel wordt automatisch afgevinkt en kan worden afgerekend via een betaalpaal of bij een reguliere kassa. “Hiermee brengen we de mogelijkheden vanuit de digitale kanalen naar onze winkels”, zegt digital shopmanager Bart Vos.
De app werkt volgens de supermarktketen ‘naadloos samen’ met de onlangs vernieuwde website. Via de productvinder kunnen gebruikers zoeken naar producten in het assortiment. Dit kan zowel door tekst in te typen als via spraakherkenning of door de barcode op de verpakking te scannen. Ook is het mogelijk een boodschappenlijstje in de app te maken. “Onze app is een nieuw, belangrijk, kanaal waarmee we wederom inspelen op de behoefte van de klant”, aldus Vos.
De mobiele telefoon vormde volgens Dirk het uitgangspunt voor het design en de ervaring van de nieuwe website. De supermarktketen heeft vooralsnog geen plannen voor een webwinkel.
Len Clabbers 26 jun, 19:24