Albert Heijn maakt persoonlijke voedingswaarden inzichtelijk

Albert Heijn maakt persoonlijke voedingswaarden inzichtelijk

Albert Heijn biedt klanten met de nieuwe service Mijn Voedingswaarden inzicht in de voedingswaarden van producten die zij hebben gekocht. De supermarktketen zegt hen daarmee te willen helpen gezondere keuzes te maken.

De dienst is door Albert Heijn zelf ontwikkeld en maakt onder meer gebruik van de medische expertise van het UMC Utrecht. Met toestemming van de klant laat de retailer onder meer zien hoeveel suiker, voedingsvezels, zout, eiwitten en calorieën en hij recent gekocht heeft. Mijn Voedingswaarden toont welke aankopen daarvan de grootste hoeveelheid per honderd gram bevatten. Daarnaast kunnen klanten alternatieve producten uit hetzelfde assortiment bekijken die meer of minder van de gekozen voedingswaarde bevatten. Albert Heijn maakt geen onderscheid tussen eigen en overige merken.

Albert Heijn ziet een groeiende behoefte om bewuster boodschappen te doen, zegt svp human resources Buck van der Werf, die verantwoordelijk is voor de dienst. “Deze dienst is daarom een goede aanvulling op de recente invoering van gezondere versproducten, de Allerhande Box, de suikerwijzer en onze Allerhande magazine.” Mijn Voedingswaarden wordt volgens hem nog verder doorontwikkeld op basis van de ervaringen van klanten.

Albert Heijn maakte twee jaar terug al bekend de hoeveelheid suiker in zijn producten terug te schroeven en grote blikken energiedrank uit het assortiment te halen. Moederconcern Ahold Delhaize wil dat in 2020 wereldwijd 45 procent van alle eigen producten die verkocht worden gezond is.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends