Alibaba investeert in Turkse modewebshop

Alibaba investeert in Turkse modewebshop

Alibaba neemt een deel van de aandelen in online modeverkoper Trendyol over. Ook steekt het Chinese bedrijf een onbekend bedrag in Trendyol, dat naar eigen zeggen ‘het grootste en snelst groeiende mobile commerce-bedrijf’ van Turkije is.

Als onderdeel van de overeenkomst gaan de twee partijen samenwerken om de groei van Trendyol in Turkije en de omliggende regio te versnellen. Daarbij denkt de modeverkoper gebruik te kunnen maken van de ervaring van Alibaba op het gebied van technologie, e-commerce, mobiele betalingen, logistiek en internationale uitbreiding. Alibaba wil op zijn beurt Turkse merken, retailers en fabrikanten helpen om wereldwijd honderden miljoenen consumenten te bereiken.

Trendyol zegt meer dan zestien miljoen klanten te hebben in Turkije, dat als relatief jonge e-commercemarkt geldt. Slechts 3,5 procent van de retailomzet in het land wordt online geboekt. Hoeveel omzet Trendyol boekt, is niet bekend.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!