Kroger wil personalisatie naar de winkel brengen

Kroger wil personalisatie naar de winkel brengen

Supermarktketen Kroger ziet een sterke stijging in betrokkenheid en verkopen als gevolg van gepersonaliseerde marketing. Zo heeft het zijn volume aan e-mails tussen 2014 en 2017 verdriedubbeld, zonder de betrokkenheid te verliezen. “Dat is zeldzaam”, aldus digital marketing manager Dana Kleinholz tijdens Salesforce Connections.

Kroger verstuurde vorig jaar meer dan één miljard e-mails, 36 procent meer dan in 2016. Daarbij kiest de retailer steeds meer voor personalisatie in plaats van generieke campagnes. Door gerichtere promoties heeft Kroger geen last van e-mailmoeheid, blijkt volgens Kleinholz uit de stabiel gebleven clickratio en zelfs gestegen openingsratio. “Elke klant interacteert anders met Kroger, dus moeten wij ook verschillend met hen communiceren.”

Een andere trekker waar Kroger recent mee begonnen is, is het versturen van mobiele pushberichten. Sinds de retailer daarmee gestart is, valt volgens Kleinholz een groei van betrokkenheid te zien ‘die ver boven verwachting is’. Die innovatie moet ook in de winkels worden doorgevoerd. Daarbij wil de supermarktketen klanten in bepaalde delen van de winkel, bijvoorbeeld bij binnenkomst of als ze voor een specifiek schap staan, wijzen op aanbiedingen. “De implementatie komt er snel aan, maar met 2500 supermarkten is het integreren in al die verschillende gebieden een uitdaging.”

Lees op RetailTrends hoe Kroger werkt met persona’s om zijn personalisatie vorm te geven en waarom de retailer op sommige punten een goede match lijkt voor Ahold Delhaize.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!