Ace & Tate start binnenkort met de verbouwing van zijn winkel in de Van Woustraat in Amsterdam. De eerste fysieke locatie van het brillenmerk wordt medio september heropend als flagshipstore, vertelt head of retail expansion Doortje van der Lee aan RetailTrends.
De flagshipstore wordt volgens Van der Lee ‘de beste implementatie van omnichannel tot dusver en een lab waar verdere innovatie wordt getest’. Zo komt er een 24-uursservice, zodat klanten hun bestelling kunnen afhalen of retourneren. “Onze winkel hoeft daar niet voor open te zijn. Je kunt midden in de nacht langskomen om je bril op te halen.”
Verder wordt de inrichting van de winkel flexibel, dankzij onder meer verschuifbare wanden. “Op die manier kunnen we inhaken op een drukke zaterdag of juist meer ruimte creëren voor evenementen als een creative talk, industry talk of music gig.” Bovendien stelt het Ace & Tate in staat om er retailinnovaties te testen. “We hebben heel veel ideeën, maar geen goede plek om die te kunnen testen. Doordat de ruimte straks flexibel is kunnen we dingen heel snel implementeren in de winkel en blijven ze minder snel in de conceptfase hangen”, aldus Van der Lee.
Ace & Tate is de afgelopen jaren in rap tempo doorgegroeid naar dertig eigen winkels, verspreid over zeven landen. Binnenkort komt daar Ierland bij, terwijl ook nog meerdere winkels in Nederlandse steden worden geopend. Lees meer over de omnichannel aanpak van Ace & Tate op RetailTrends.
Reacties 0