De week in vijf opvallende retailnieuwtjes

De week in vijf opvallende retailnieuwtjes

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf opvallende retailnieuwtjes.

Build-A-Bear schrapt ‘betaal je leeftijd’-aanbieding vanwege chaos
Je hebt uitverkoop en je hebt uitverkoop. Speelgoedketen Build-A-Bear spande deze week de kroon met een actie waarbij klanten een knuffelbeer konden kopen voor de prijs van de leeftijd van hun kind. Het leidde tot chaotische taferelen, waardoor veel winkels hun deuren moesten sluiten.

Our “Pay Your Age Day” experience at Build-a-Bear. pic.twitter.com/eGtck0E0BP

— Jacob Taylor (@MrTaylorsMath) July 12, 2018

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf opvallende retailnieuwtjes.

Build-A-Bear schrapt ‘betaal je leeftijd’-aanbieding vanwege chaos
Je hebt uitverkoop en je hebt uitverkoop. Speelgoedketen Build-A-Bear spande deze week de kroon met een actie waarbij klanten een knuffelbeer konden kopen voor de prijs van de leeftijd van hun kind. Het leidde tot chaotische taferelen, waardoor veel winkels hun deuren moesten sluiten.

Lees verder bij BBC: https://bbc.in/2KWLSrC.

Casper opent een winkel voor dutjes van 25 dollar
Betalen om te slapen? Casper denkt dat er een markt voor is. De Amerikaanse equivalent van Matt Sleeps heeft een winkel in New York geopend, waar je voor 25 dollar een dutje van 45 minuten kunt doen. Op het matras van Casper uiteraard.

Lees verder bij TechCrunch: https://tcrn.ch/2L6Eidn.

Modeverkoper KiK staakt Amerikaanse lancering vanwege Trumps handelspolitiek
De Duitse discounter KiK ziet voorlopig af van een expansie naar de Verenigde Staten. KiK wilde aanvankelijk met tien vestigingen in het Middenwesten van start gaan, maar stuit op de moeizame internationale verhoudingen en de dreigende handelsoorlog tussen de Verenigde Staten en China en Europa. Een lancering aan de andere kant van de oceaan gaat daardoor ‘met een te hoog risico’ gepaard.

Lees verder bij Handelsblatt: http://bit.ly/2JkpdzO.

Oprichter van H&M’s label Nyden verlaat het schip
Amper drie maanden na de lancering houdt Oscar Olsson het alweer voor gezien bij Nyden. Nyden werd door H&M geïntroduceerd als experimenteel label, dat moest inspelen op de wensen van jonge consumenten met onder meer pop-upstores en samenwerkingen met wereldwijde beroemdheden
Lees verder bij Fashion Network: http://bit.ly/2NdGZqG.

Aldi Australië beschuldigd van het kopiëren van producten van lokale ontwerpers
Plagiaat door Aldi: het ligt niet direct voor de hand. In Australië draait het echter niet om komkommers of kipfilets die op elkaar lijken, maar op een ‘special buys’-lijn die door de Duitse discounter is geïntroduceerd. Een stoel en droogrek zouden te veel weg hebben van de ontwerpen van lokale designers.

Lees verder bij SmartCompany: http://bit.ly/2zCakt5.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!