Een winkel voor iedereen die een dutje wil doen

Een winkel voor iedereen die een dutje wil doen

We horen het beddenretailers tegenwoordig vaak zeggen: wij verkopen geen bedden en matrassen, wij verkopen slaap. Toch staan de winkels doorgaans vol bedden en matrassen. Online matrassenverkoper Casper neemt het wat letterlijker, en heeft in New York een winkel geopend voor wie behoefte heeft aan een dutje.

De winkels is The Dreamery gedoopt en is gevestigd aan Mercer Street. Consumenten kunnen er een bed reserveren voor 45 minuten per keer, voor een prijs van 25 dollar. Ze kunnen dan plaatsnemen in een van de grote houten O-vormige nissen, die zijn uitgerust met gordijnen en een geluidsisolerende achtergrond. En, uiteraard, met een bed van Casper.

Naast de slaaphoekjes zijn er kluisjes om...

We horen het beddenretailers tegenwoordig vaak zeggen: wij verkopen geen bedden en matrassen, wij verkopen slaap. Toch staan de winkels doorgaans vol bedden en matrassen. Online matrassenverkoper Casper neemt het wat letterlijker, en heeft in New York een winkel geopend voor wie behoefte heeft aan een dutje.

De winkels is The Dreamery gedoopt en is gevestigd aan Mercer Street. Consumenten kunnen er een bed reserveren voor 45 minuten per keer, voor een prijs van 25 dollar. Ze kunnen dan plaatsnemen in een van de grote houten O-vormige nissen, die zijn uitgerust met gordijnen en een geluidsisolerende achtergrond. En, uiteraard, met een bed van Casper.

Naast de slaaphoekjes zijn er kluisjes om spullen in op te bergen, een privéruimte om je op te frissen en een lounge om achteraf of vooraf met een kop koffie rond te hangen. Ook worden er pyjama's te leen aangeboden. Een reguliere Casper-winkel is vlakbij gevestigd, zodat enthousiastelingen na hun dutje direct een matras voor thuis op de kop kunnen tikken.

The Dreamery draait erom slaap tot een deel van onze normale wellnessroutines te maken, zegt coo Neil Parikh. Hij vergelijkt het met de waarde die mensen hechten aan een fitnessworkout. "Het concept stelt ons in staat om nieuwe manieren te testen om betere slaap bij meer mensen en op meer plaatsen te brengen", hint hij alvast op uitbreidingsplannen. "Of dat nu hier is, op de werkplek, op luchthavens of daarbuiten."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!