Carrefour lanceert personal shopperdienst

Carrefour lanceert personal shopperdienst

Carrefour komt in België met een snelle bezorgdienst via een mobiele app. Klanten kunnen producten via de dienst ShipTo binnen negentig minuten thuis laten bezorgen.

ShipTo brengt consumenten in contact met een personal shopper. Via de app kan de gebruiker een winkel in de buurt kiezen, producten toevoegen en een bestelling plaatsen. Die wordt vervolgens binnen anderhalf uur tegen thuisbezorgd tegen vijf euro bezorgkosten.

Klanten krijgen tijdens de bestelling informatie te zien over het product, zoals de samenstelling, voedingswaarden en allergenen. Als de bestelling geplaatst is, kiest ShipTo automatisch een koerier voor de bezorging. De klant kan de koerier op de kaart volgen en ontvangt real-time informatie over de status van zijn bestelling. Daarnaast kan hij met de personal shopper chatten, productfoto’s sturen en de bestelling aanpassen. 

De app is er onder meer voor klanten die bepaalde producten zijn vergeten te kopen in de winkel, laat een woordvoerder weten aan Gondola. “Daarnaast is de app ideaal voor degenen voor wie het gewoonweg onmogelijk is om te gaan winkelen.” ShipTo beperkt niet tot Carrefour-producten en moet het op korte termijn mogelijk maken ook andere aankopen via een personal shopper te laten bezorgen. De woordvoerder omschrijft het als een ‘digitaal winkelcentrum’.

ShipTo wordt getest bij de winkel in Knokke-Heist en binnenkort uitgerold naar nog eens twee vestigingen. In totaal wil Carrefour dit jaar achttien winkels aansluiten, inclusief eventueel andere ketens
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!