Burger King denkt na over een nieuw concept, vergelijkbaar met de McCafé-formule van McDonald’s. Met een concept in die richting zal de fastfoodketen ‘zeker gaan testen en bij succes doorgaan’, zegt managing director Hans Miete tegenover RetailTrends.
Burger King geeft op dit moment prioriteit aan de uitbreiding van het aantal vestigingen in Nederland, zegt Miete. Momenteel zijn er een kleine zestig, ongeveer een kwart van het aantal locaties van concurrent McDonald’s. Hoewel er tientallen restaurants bij moeten komen, is het volgens de directeur geen doel op zich om McDonald’s in te halen. “Het is mooi als ambitie, maar voorlopig hebben we genoeg werk te doen om halverwege te komen.”
Burger King legt zichzelf geen beperkingen op wat betreft zoekgebieden voor nieuwe locaties. “Nederland is nog een vrij onontgonnen gebied”, zegt Miete. Daarnaast wijst hij erop dat het voor de fastfoodformule niet eenvoudig is goede locaties te vinden waar de juiste bestemming op rust. “Dus als wij zo’n locatie vinden, zullen we actie ondernemen.” Burger King keert later dit jaar na 22 jaar afwezigheid terug naar het centrum van Tilburg en opent volgend jaar in Goes, de eerste vestiging in Zeeland.
Burger King wordt in Nederland sinds begin dit jaar aangestuurd door masterfranchiser BKNL, het bedrijf van horecamagnaat Laurens Meyer. Daarmee wilde de internationale tak zorgen voor een nieuwe wind in de Nederlandse activiteiten, vertelt Miete. “Burger King is in het verleden ondergebracht bij masterfranchisepartijen die er niet in slaagden significante groei te realiseren.”
Lees op RetailTrends meer over de Nederlandse plannen van Burger King.
Reacties 0