Veertig gegadigden voor Vrijbuiter en De Waard

Veertig gegadigden voor Vrijbuiter en De Waard

Rond de veertig partijen hebben zich gemeld voor een overname van Vrijbuiter en tentenmaker De Waard. “Wij zouden het vreemd vinden, op basis van de getoonde interesse, dat labels als de Vrijbuiter en De Waard Tenten uit beeld zouden verdwijnen”, zegt curator Harm-Jan Meijer tegenover de NOS.

Vrijbuiter werd vorige week failliet verklaard en sleurde De Waard, dat één eigen winkel heeft, mee in het faillissement. Een aantal gegadigden zijn alleen geïnteresseerd in het doorstarten van het tentenmerk. Zo is er een groep fans die een crowdfundingcampagne willen opzetten om De Waard te redden.

Geïnteresseerde partijen kunnen zich tot maandag melden bij de curator. De winkels van Vrijbuiter en De Waard blijven in afwachting van een eventuele doorstart geopend.

De problemen bij Vrijbuiter zouden onder meer het gevolg zijn van een combinatie van langjarige verplichtingen, groeiambities en moeilijke marktomstandigheden. Zo gaan steeds minder Nederlandse tegenwoordig kamperen. Waar in 2002 nog meer dan 2,5 miljoen mensen op kampeervakantie gingen, waren dat er vorig jaar volgens cijfers van NBTC Holland Marketing bijna een miljoen minder.

Reacties 2


Jan van Rossem 6 aug, 16:20

Wat kamperen betreft dat komt allemaal weer terug als we steeds deze weersomstandigheden krijgen hier in Nederland dan komt dat wel goed.Maar kijk eens naar je voorraad kan een stuk minder ,en als er meer gegadigde zijn in het zelfde artikel, heb je zo besteld bij de fabriek of groothandel.En de Waard is inde wereld erg bekent met zijn tenten.Ik wens diegene die de zaak over gaat nemen heel veel succes ,en met een goed beleid kom je er wel.


Reinder Koornstra 6 aug, 17:48

De Waard staat al vele jaren voor écht kamperen, dat merk zal beslist wat waard zijn. Of dat met 'De Vrijbuiter, dat een veel bredere doelgroep heeft, waag ik dat te betwijfelen! De meeste 'gegadigden zul je als 'lijkenpikkers' kunnen kenschetsen, vrees ik!

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!