RetailTrends.nl richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video's, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.
Vrijbuiter: comeback in crisistijd
Twee jaar geleden leek het einde nabij voor kampeerketen Vrijbuiter. Inmiddels staan de zaken er een stuk zonniger voor. Een gesprek met ceo Paul Tijsen over de herpositionering, groeien in crisistijd en een voorzichtige zoektocht naar nieuwe winkellocaties.
De balans van tien jaar Zalando in Nederland
Bij Zalando kan de vlag uit. Exact tien jaar is de online moderetailer actief in Nederland. Wat waren de mijlpalen in dat decennium en wat kunnen we de komende jaren verwachten? We spreken erover met Jacintha de Graaf, head of Benelux van Zalando, aan de hand van vijf thema's.
De duurzame groeistrategie van Freitag
"We zitten bovenop een groeigolf", zei Oliver Brunschwiler van Freitag in oktober. Bijna een jaar later opent het duurzame tassenmerk zijn tweede Nederlandse winkel en spreken we de company lead opnieuw over de huidige stand van zaken.
Wat Lobbes.nl zoekt in de fysieke retail
Speelgoedwebshop Lobbes.nl opereerde eerst uitsluitend online, maar wint nu ook fysiek terrein. Een gesprek met manager bedrijfsvoering Berry de Snoo en marketeer Fabian de Kort over hoe je 'van franchisers weer echte ondernemers maakt'.
Waarom onze gewoontes verandering dwarszitten
De coronacrisis heeft niet alleen zijn sporen nagelaten in het retaillandschap maar ook grote veranderingen teweeggebracht. Zo lijkt e-commerce als winnaar uit de bus te komen en is technologie misschien wel belangrijker dan ooit. Het is de kunst om daar je onderneming op aan te passen, maar dat is lang niet altijd gemakkelijk. Trendwatcher en futurist Richard van Hooijdonk geeft je zeven handvatten.
Reacties 0