Appdate: De nieuwe winkelvriend van Nike

Appdate: De nieuwe winkelvriend van Nike

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Denham, Nike en Decathlon.

Denham
Modemerk Denham de Jeanmaker heeft onlangs zijn eerste app gelanceerd, die klanten de mogelijkheid biedt om direct vanaf hun iPhone of Android-apparaat te winkelen. Ook geldt de app als loyaliteitskaart, terwijl gebruikers als VIP toegang krijgen tot nieuwe collecties en aanbiedingen. Verder is er een store locator ingebouwd om de dichtstbijzijnde winkel te vinden en kan de app in de winkel gebruikt worden om een barcode te scannen om extra informatie over de kleding op te sporen.

De app is in zes weken tijd gebouwd, vertelt marketing- en e-commercedirecteur Thomas Stegelmann bij 

Met de groei van m-commerce schieten ook apps als paddenstoelen uit de grond. Retailers houden het vaak niet bij één mobiele applicatie, terwijl niet-retailers toepassingen introduceren die niet zouden misstaan bij grote winkelketens. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie apps die meer dan de moeite waard zijn. Deze week apps van Denham, Nike en Decathlon.

Denham
Modemerk Denham de Jeanmaker heeft onlangs zijn eerste app gelanceerd, die klanten de mogelijkheid biedt om direct vanaf hun iPhone of Android-apparaat te winkelen. Ook geldt de app als loyaliteitskaart, terwijl gebruikers als VIP toegang krijgen tot nieuwe collecties en aanbiedingen. Verder is er een store locator ingebouwd om de dichtstbijzijnde winkel te vinden en kan de app in de winkel gebruikt worden om een barcode te scannen om extra informatie over de kleding op te sporen.

De app is in zes weken tijd gebouwd, vertelt marketing- en e-commercedirecteur Thomas Stegelmann bij Emerce. Het beeld is volgens hem dat mobiel het best presterende kanaal is. “De conversieratio is beter dan van desktop. Daarom hebben we ook een app ontwikkeld. Dat is momenteel ons digitale vlaggenschip om de segmentatie te verbeteren en de klantloyaliteit te stimuleren”, stelt hij. “In de app willen we een optimale gebruikerservaring mixen met onze merkidentiteit en storytelling.”

Nike
Om de on- en offline wereld dichter bij elkaar te brengen, heeft Nike een nieuwe app in de markt gezet. De zogenoemde Nike App at Retail moet het serviceniveau in de winkels van het Amerikaanse sportmerk verhogen en de telefoon laten uitgroeien tot ‘de ultieme winkelvriend’. Zo kunnen gebruikers onder meer zien of hun maat in de winkel aanwezig is en het product er ook daadwerkelijk klaar laten leggen. Als de reservering is gemaakt, krijgen ze een pushnotificatie met informatie over wanneer hun aankopen klaar zijn om af te halen.

Verder krijgen members van NikePlus toegang tot exclusieve producten en kortingen als ze winkelen in de app. Ook kunnen ze barcodes scannen om meer te weten te komen over een product, de beschikbare maten en kleuren te checken en realtime voorraadinformatie op te vragen. Al deze opties zijn alleen nog beschikbaar voor de winkels in Santa Monica, The Grove en Portland, evenals in het nieuwe winkelconcept Nike Live. Later dit jaar wordt de app naar alle vestigingen uitgerold.

Decathlon
Afrekenen met een app: we kennen het vooral van supermarkten, maar ook Decathlon ziet er brood in. In India is de Scan & Go-app één van de technologische snufjes die de klantervaring moet verbeteren. Shoppen met de app kan in drie stappen: je scant de producten die je wilt kopen met de telefoon, betaalt in de app om vervolgens met een QR-code de winkel te verlaten.

De app is verder uitgerust met instore navigatie, zodat klanten eenvoudig hun weg naar de gewenste producten kunnen vinden. De ingebouwde QR-codescanner geeft hen bovendien toegang tot allerlei productinformatie, foto’s, video’s en reviews. En is een product niet op voorraad, dan is het mogelijk die via de app af te rekenen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!