Keukenverkoper Eggo wil de komende tijd dertig tot veertig vestigingen openen in Nederland. De Belgische formule zoekt naar locaties waar al veel branchegenoten aanwezig zijn, zegt countrymanager Goossen Foppen tegenover RetailTrends.

De Belgische formule ging eind juni van start in Breda. De eerste twee winkels worden in eigen beheer geopend, zegt Foppen. Op die manier moeten franchisenemers een beeld krijgen van Eggo. “Mensen kunnen bij ons op de payroll starten, het Eggo-dna ervaren en krijgen en na verloop van tijd een eigen winkel starten.”

Voor de expansie in Nederland is minimaal drie tot vier jaar uitgetrokken. Het tempo wordt volgens Foppen bepaald door het vinden van goede mensen en locaties. “Als we niet de juiste mensen kunnen vinden, gaan we geen winkel openen. Het pand in Breda hadden we al in november, maar we zijn niet eerder opengegaan dan in juni. We hebben de tijd genomen om de goede mensen te vinden”, stelt de voormalig directeur van Scheer & Foppen.

Eggo wil uiteindelijk ‘een klein stukje van de grote markt’ naar zich toe trekken. “Dat is voldoende om rendabel te worden in Nederland”, aldus Foppen.

Lees op RetailTrends meer over de komst van Eggo naar Nederland.