Wehkamp aan de slag met augmented reality

Wehkamp aan de slag met augmented reality

Wehkamp stelt klanten in staat om voor hun aankoop te bekijken hoe een bank in hun eigen woonkamer staat. De webwinkel heeft daarvoor zijn app uitgebreid met een augmented reality.

Wehkamp is naar eigen zeggen de eerste retailer die deze feature in-app app aanbiedt. Er zijn andere woonretailers die ook iets met augmented reality doen, weet chief product officer Joost van Hilten. “Het grote verschil is dat bij Wehkamp alles in dezelfde app plaatsvindt: rondkijken, virtueel plaatsen en kopen.”

Klanten kunnen in de app een Torino-model selecteren, waarna de bank virtueel in het beeld van het telefoonscherm wordt geplaatst. De nieuwe toepassing is vooralsnog alleen beschikbaar voor de iPhone en de Torino-lijn van Wehkamp. Later dit jaar worden meer meubels toegevoegd.

Meer dan de helft van de aankopen bij Wehkamp wordt met een mobiele telefoon gedaan. Ook het aantal klanten dat via de app shopt, neemt volgens het bedrijf ‘enorm toe’. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!