Alibaba lanceert Prime-achtig abonnement

Alibaba lanceert Prime-achtig abonnement

Alibaba heeft een VIP-onderdeel aan zijn bestaande membershipprogramma toegevoegd. Wie zich aanmeldt voor ‘88 VIP’ krijgt onder meer toegang tot kortingen en andere voordelen bij de Chinese e-commercereus.

Alibaba ging vorig jaar van start met het loyaliteitsprogramma 88 Membership Club voor klanten op de marktplaatsen van Tmall en Taobao. Waar het reguliere programma gratis is, wordt voor de upgrade een bedrag van 888 Chinese yuan (113 euro) per jaar gerekend. Bestaande members met meer dan duizend punten hoeven maar 88 Chinese yuan te betalen.

Members van 88 VIP krijgen onder meer vijf procent korting op de boodschappen bij Tmall en in de flagshipstores van lokale en internationale merken op Taobao en Tmall. Ook krijgen ze toegang tot andere diensten van Alibaba, zoals videostreamingplatform Youku, muziekstreamingplatform Xiami en maaltijdbezorgdienst Ele.me.

Het nieuwe membership heeft wat weg van Amazon Prime, waar Amazon in eigen land jaarlijks 119 dollar voor rekent. Prime is sinds vorig jaar ook beschikbaar voor Nederlandse consumenten, die 7,99 euro per maand moeten betalen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!