Koffiereuzen Nestlé en Starbucks hebben hun handtekening gezet onder een deal over de verkoop van Starbucks-producten. Het Zwitserse concern achter onder meer Nespresso betaalt bijna 7,2 miljard dollar voor de rechten om wereldwijd producten van Starbucks buiten de filialen van de koffieketen te verkopen.
De samenwerking werd in mei al bekendgemaakt, maar is nu pas afgerond. De twee bedrijven willen bestaande producten breder beschikbaar maken en ook samen aan een nieuw aanbod werken. Voor Nestlé is het een manier om zijn positie in Noord-Amerika te versterken, terwijl Starbucks zijn merk wereldwijd kan uitrollen in onder meer supermarkten dankzij het bereik van Nestlé.
Als onderdeel van de deal gaan ongeveer vijfhonderd medewerkers van Starbucks in de Verenigde Staten en Europa over naar Nestlé. De meeste van hen bevinden zich in Seattle en Londen. De internationale uitbreiding wordt geleid vanuit het hoofdkantoor van de Nespresso-eigenaar in het Zwitserse Vevey.
Reacties 0