De week in vijf wereldverbeteraars

De week in vijf wereldverbeteraars

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf wereldverbeteraars.

Carrefour
Als volgende stap in zijn ambitie om uit te groeien tot 'wereldleider op het vlak van voedseltransitie', heeft Carrefour de zogenoemde Act of Food gelanceerd. Dat is een programma met initiatieven om zowel klanten als medewerkers te helpen beter te eten. Zo garandeert Carrefour dat honderd procent biologische producten worden gebruikt voor alle verse producten van zijn Carrefour Bio-merk, schrapt het honderd controversiële bestanddelen uit zijn eigenmerkproducten, maakt het gebruik van blockchain-technologie voor meer transparantie en wordt biodiversiteit gepromoot door groenten en fruit te verkopen dat afkomstig is uit de landbouw. 

Lees verder bij Gondola: https://bit.ly/2NvH8Kh

...

Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailTrends tipt wekelijks uitingen op de sociale kanalen, buitenlandse nieuwssites en andere media die een beeld geven van wat zich zoal buiten onze landsgrenzen heeft afgespeeld. Vandaag: de week in vijf wereldverbeteraars.

Carrefour
Als volgende stap in zijn ambitie om uit te groeien tot 'wereldleider op het vlak van voedseltransitie', heeft Carrefour de zogenoemde Act of Food gelanceerd. Dat is een programma met initiatieven om zowel klanten als medewerkers te helpen beter te eten. Zo garandeert Carrefour dat honderd procent biologische producten worden gebruikt voor alle verse producten van zijn Carrefour Bio-merk, schrapt het honderd controversiële bestanddelen uit zijn eigenmerkproducten, maakt het gebruik van blockchain-technologie voor meer transparantie en wordt biodiversiteit gepromoot door groenten en fruit te verkopen dat afkomstig is uit de landbouw. 

Lees verder bij Gondola: https://bit.ly/2NvH8Kh

Walmart
Het doel van Walmart is om tegen 2025 'zero waste' te produceren in zijn activiteiten in Canada, Japan, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Klinkt mooi, maar wat betekent dat eigenlijk? En hoe verdeelt Walmart dit streven onder in zijn food- en nonfoodactiviteiten?

Lees verder bij Environmental Leader: https://bit.ly/2MHTTkZ

Kroger
Een van de grootste retailers van de VS, Kroger, slaat de handen ineen met Apeel Sciences, dat onlangs werd uitgeroepen tot World Economic Forum Technology Pioneer en een CNBC Disruptor. Door de samenwerking met de nieuwe leverancier kan Kroger naar eigen zeggen 'de meest verse avocado's' aanbieden aan consumenten en zo voedselverspilling in zowel de winkels als bij klanten thuis verminderen. Apeel-avocado's zijn dubbel zo lang rijp en helpen Kroger zo op weg naar zijn doel om voedselverspilling tegen 2025 uit te bannen.

Lees verder bij Market Watch: https://on.mktw.net/2NrrwHo

Burberry
Burberry gaat stoppen met het gebruik van echt bont in zijn collecties én zal niet langer onverkochte voorraad verbranden. PETA en andere dierenrechtenorganisaties zaten het Britse modehuis al lang achter de vodden over het bontgebruik, maar heeft binnenkort al zijn eerste bontvrije modeshow. Verder kwam Burberry in juli onder vuur te liggen toen uit een jaarverslag bleek dat het modehuis het afgelopen jaar voor meer dan 37 miljoen dollar aan onverkochte kleding had verbrand. 

Lees verder bij Fortune: https://for.tn/2NW8o18

Carlsberg
Carlsberg, een van de belangrijkste bierbrouwers, zet een grote stap in de strijd tegen de vervuiling die de oceanen met plastic. De plastic ringen die in sixpacks bier worden gebruikt, worden vervangen door minuscule puntjes lijm die de blikjes aan elkaar binden. De nieuwe technologie is onderdeel van een groot aantal nieuwe maatregelen die de Deense brouwerij heeft geïntroduceerd om het brouwen duurzamer te maken, naast herbruikbare flessen met een langere levensduur, gerecycleerde verpakkingen en milieuvriendelijkere inkten. Het bedrijf verwacht zo het plasticafval met meer dan 1200 ton per jaar zullen verminderen, wat gelijkstaat aan zestig miljoen plastic zakken. De nieuwe low plastic-producten liggen vanaf deze maand in honderden Tesco-supermarkten.

Lees verder bij The Independent: https://ind.pn/2NiTLrX

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!