Sommige consumenten hebben nog altijd een aversie tegen het fenomeen van subscriptions. Toch wordt de markt langzaamaan volwassen, zegt chief customer Wouter van Voorst tot Voorst in het septembernummer van RetailTrends.
Consumenten willen nergens aan vast zitten en zijn bang dat ze niet meer van hun service af komen, zegt Van Voorst tot Voorst. Maar daarin komt volgens hem verandering. “Klanten zijn veel meer ‘in control’ dan eerder en millennials zijn bovendien al gewend om producten via een servicemodel te krijgen.
Een ‘ontzettend goede customerservice’ is volgens de dienst voor scheermesjes cruciaal en dat gaat verder dan het oplossen van problemen en het beantwoorden van vragen, zegt Van Voorst tot Voorst. Zo werkt Boldking aan een verbeterd algoritme om de individuele vraagt beter te kunnen voorspellen.
Boldking overweegt in de toekomst nieuwe producten toe te voegen. Zo loopt momenteel een enquête op de website, waar consumenten onder meer kunnen aangeven of ze scheerkwasten, condooms, parfum of sokken zouden willen kunnen kopen. Hoewel het scheermes de kern blijft, heeft het uitbreiden van het aanbod volgens Van Voorst tot Voorst veel voordelen. “We kunnen daarmee zien hoe de markt zich ontwikkelt en het levert weer extra data op waarmee we onze relevantie kunnen vergroten.
In het septembernummer van RetailTrends wordt uitgebreid stilgestaan bij de kansen, maar ook de gevaren van de abonnementeneconomie. Saaiheid is bijvoorbeeld een van de grootste risico’s. Klik hier om het magazine digitaal te lezen en hier voor meer informatie over een membership.
Reacties 0