Marqt stopt met kindermarketing op ongezonde producten

Supermarktketen Marqt haalt alle ongezonde producten die aangeprezen worden door een kleurrijk kinderfiguur uit de schappen. De retailer geeft aan kinderen niet met deze producten te willen verleiden.

Het past volgens Marqt niet in zijn visie om een ongezonde levensstijl aan te prijzen.  Hiermee willigt de supermarkt het verzoek van de Alliantie Stop kindermarketing ongezonde voeding in. Deze groep pleit ervoor enkel kindermarketing in te zetten bij gezonde producten. Kinderen worden dagelijks blootgesteld aan diverse reclames voor ongezonde voeding. Volgens de Alliantie moet dat anders.

Het targeten van kinderen is al langer een onderwerp van discussie. Er gaan al geruime tijd stemmen op om hier wettelijke regelgeving voor vast te leggen. Marqt wacht hier niet op en neemt nu dus al afscheid van op kinderengerichte producten.

Marqt is niet de eerste supermarkt die in actie komt tegen kindermarketing. Zo haladen Plus en Albert Heijn kinderfiguurtjes al van de verpakkingen van huismerkproducten af. 

RetailTrends