Linja opent binnenkort samen met een aantal andere partijen een eerste fysieke winkel. “Het moet een werkplek voor onszelf worden, waar vrouwen langs kunnen komen”, zegt oprichter Bianca Blom van de RetailRookie in het septembernummer van RetailTrends.
Het schoenenmerk werkt samen met merken die ook door vrouwen zijn opgericht in haar collectie aanvullen. Als voorbeeld wijst Blom op een merk dat jurkjes op maat maakt, tassen of lingerie. “Innoverende merken, die een oplossing zijn voor een bepaalde frustratie en elkaar versterken”, stelt zij.
Linja wil haar pumps tevens verkopen via een mobiele winkel die wat weg heeft van Suittruck, een andere RetailRookie. “Veel vrouwen zijn druk met hun carrière en gezin en hebben geen tijd om de drukke binnenstad te bezoeken”, legt Blom uit. Met de mobiele winkel wil ze locaties als de Amsterdamse Zuidas bezoeken, zodat klanten bijvoorbeeld tijdens hun lunchpauze de pumps kunnen passen.
Blom heeft de ambitie om haar merk en mobiele winkelconcept volgend jaar in New York te lanceren. Daarbij krijgt ze de hulp van een – nog niet bekendgemaakte – investeerder.
Lees in het septembernummer van RetailTrends meer over Linja en de andere negen RetailRookies van 2018-2019. Klik hier om het magazine digitaal te lezen. Nog geen member? Klik dan hier voor meer informatie.
Reacties 0