Het innovatieve Nederlandse modemerk Labfresh wil zijn klanten ook offline gaan bedienen. Het doel is om flagshipstores te openen in Berlijn, Amsterdam en Kopenhagen, vertelt medeoprichter Lotte Vink in een interview met Sprout.
Hoewel Labfresh zich vooral online profileert, lijkt het niet te kunnen ontkomen aan een fysiek verkooppunt. “Die early adopter-groep lukt wel online, maar als je een meerderheid wilt pakken moet je ook offline aanwezig zijn,” zegt Vink. De winkels zullen dan gelijk dienen als marketingkanaal. “Het geeft vertrouwen als mensen langs kunnen komen en even wat wijn over een shirt kunnen gooien.”
Labfresh werd bekend als het meest gefinancierde Nederlandse fashionproject op Kickstarter in de geschiedenis. Het merk is gespecialiseerd in shirts voor mannen die behalve vlekken ook geurtjes en kreukels tegengaan. Bijna elfhonderd mensen plaatsten een pre-order met een totale waarde van 140 duizend euro. Inmiddels heeft het bedrijf 1,5 miljoen euro omzet gehaald en verwacht het dit jaar twee miljoen omzet te halen.
RetailRegister
Op zoek naar een winkellocatie? Retailers kunnen in het RetailRegister kosteloos aan vastgoedbezitters laten weten waar ze een winkel willen openen. Klik hier voor het RetailRegister.
Reacties 0