Picnic neemt webwinkelretouren mee

Picnic neemt webwinkelretouren mee

Online supermarkt Picnic gaat samenwerken met postbezorger Sandd. Klanten kunnen retourzendingen van webwinkels voortaan meegeven aan de boodschappenbezorger.

Eerder draaide de online supermarkt een succesvolle pilot in Amersfoort, waarbij pakketjes van Wehkamp mee retour werden genomen. De dienst wordt nu uitgebreid met de retourzendingen van alle webwinkels. Voorlopig is de service alleen in Utrecht beschikbaar, maar andere steden zullen volgens Picnic snel volgen.

Bezorgers van Picnic nemen de pakketten mee wanneer zij de boodschappen afleveren. Vervolgens worden ze verzameld bij een hub waar Sandd ze dagelijks zal ophalen. Volgens Picnic-medeoprichter Michiel Muller was er vanuit de klant veel vraag naar de dienst. “Wij komen toch al aan de deur en als we de boodschappen hebben bezorgd is er genoeg ruimte in het wagentje om pakketjes mee terug te nemen”, aldus Muller.

Momenteel rijden de elektrische wagentjes van Picnic rond in 59 steden. De bezorger is druk bezig met een landelijke uitrol. Onlangs werden Noord-Brabant en Limburg nog toegevoegd aan het bezorggebied.

Reacties 2


Serge Van der poorten 19 sep, 09:37

Bezorgen, retouren, terug opnieuw leveren,...geen wonder dat onze wegen oververzadigd zijn als iedere klant zijn persoonlijke aankopen thuis laat bezorgen....


Saskia Vroemen 19 sep, 10:31

Maar diezelfde mensen zijn nu met hun eigen auto niet op weg naar de supermarkt en de binnenstad om daar boodschappen te doen of kleding te kopen ... nu rijdt er dus 1 auto die bij (bijvoorbeeld) 20 mensen langsrijdt, in plaats van 20 aparte auto's ... Had je er zo al eens over nagedacht?

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!