Picnic neemt webwinkelretouren mee

Picnic neemt webwinkelretouren mee

Online supermarkt Picnic gaat samenwerken met postbezorger Sandd. Klanten kunnen retourzendingen van webwinkels voortaan meegeven aan de boodschappenbezorger.

Eerder draaide de online supermarkt een succesvolle pilot in Amersfoort, waarbij pakketjes van Wehkamp mee retour werden genomen. De dienst wordt nu uitgebreid met de retourzendingen van alle webwinkels. Voorlopig is de service alleen in Utrecht beschikbaar, maar andere steden zullen volgens Picnic snel volgen.

Bezorgers van Picnic nemen de pakketten mee wanneer zij de boodschappen afleveren. Vervolgens worden ze verzameld bij een hub waar Sandd ze dagelijks zal ophalen. Volgens Picnic-medeoprichter Michiel Muller was er vanuit de klant veel vraag naar de dienst. “Wij komen toch al aan de deur en als we de boodschappen hebben bezorgd is er genoeg ruimte in het wagentje om pakketjes mee terug te nemen”, aldus Muller.

Momenteel rijden de elektrische wagentjes van Picnic rond in 59 steden. De bezorger is druk bezig met een landelijke uitrol. Onlangs werden Noord-Brabant en Limburg nog toegevoegd aan het bezorggebied.

Reacties

Bezorgen, retouren, terug opnieuw leveren,...geen wonder dat onze wegen oververzadigd zijn als iedere klant zijn persoonlijke aankopen thuis laat bezorgen....

Geplaatst door Serge Van der poorten op 19 september 2018 om 09:37

Maar diezelfde mensen zijn nu met hun eigen auto niet op weg naar de supermarkt en de binnenstad om daar boodschappen te doen of kleding te kopen ... nu rijdt er dus 1 auto die bij (bijvoorbeeld) 20 mensen langsrijdt, in plaats van 20 aparte auto's ... Had je er zo al eens over nagedacht?

Geplaatst door Saskia Vroemen op 19 september 2018 om 10:31

Laatste nieuws









RetailTrends