The Barn mikt na de doorstart op zeker twintig vestigingen in Nederland. Daarnaast ziet de biologische fastfoodketen ruimte op onder meer entertainmentlocaties, laat eigenaar René Jaspers weten tegenover RetailTrends.

Voormalig McDonald’s-directeur Jaspers nam het concept, de merknaam en de vestiging in het Utrechtse winkelcentrum Leidsche Rijn over. Op de andere voormalige locaties keert de foodformule niet terug, omdat dat volgens de nieuwe eigenaar geen geschikte plekken zijn. “Op de Lijnbaan zijn mensen met een andere mindset, daar zijn ze op dat moment niet zo bezig met biologisch”, verwijst hij naar de vestiging in Rotterdam.

In Leidsche Rijn is volgens Jaspers de juiste ‘community’ aanwezig om het concept van The Barn neer te zetten. Naast de twintig reguliere vestigingen, ziet hij onder meer kansen voor het concept in de vorm van bedrijfskantines. Ook in pretparken en dierentuinen zou The Barn volgens hem kunnen aanslaan. “Een bedrijf als De Efteling of een dierentuin die heel erg bezig is met duurzaamheid en milieu, wil zijn bezoekers misschien ook wel honderd procent biologisch eten en drinken kunnen bieden.”

Jaspers heeft zich niet vastgelegd op een termijn om weer te groeien. Een volgende vestiging kan volgens hem vier weken op zich laten wachten, maar ook zes maanden, afhankelijk van wanneer de vestiging in Leidsche Rijn helemaal op orde is. “Je moet niet al bezig zijn met een volgende stap, terwijl je stap één nog niet optimaal hebt gezet.”   

The Barn werd in juni failliet verklaard. De omzetten in de eerste vier vestigingen vielen tegen en de verliezen liepen in de honderdduizenden euro’s.

Lees op RetailTrends meer over het tweede leven van The Barn.