MediaMarkt probeert slimme pakketkluis uit Nederland

MediaMarkt probeert slimme pakketkluis uit Nederland

MediaMarktSaturn is een pilot gestart met de Nederlandse startup Smartmile. Op de campus in Ingolstadt is een volledig geautomatiseerd pakketstation geplaatst, die pakketjes van alle koeriers aan kan nemen.

Consumenten die zich aanmelden bij Smartmile, kunnen bij hun online bestelling het adres van de pakketkluis opgeven. Als het pakketje daar wordt bezorgd, krijgen ze een tekstbericht met een pincode, die ze kunnen gebruiken om het pakketje uit de machine op de campus te halen. Ook is het mogelijk om retouren via het pakkettenstation te versturen.

De slimme pakketkluis bevindt zich in de buurt van een MediaMarkt-winkel en is 24 uur per dag en zeven dagen per week geopend. Bezorgers van onder meer DHL en UPS kunnen er hun pakketje afgeven. De pakketten worden zeven dagen opgeslagen, of langer als een gebruiker daar om vraagt. 

MediaMarkt wil de pakketkluis in de toekomst ook voor andere diensten inzetten. Zo moet het mogelijk worden om een kapotte smartphone ‘s ochtends achter te laten, waarna die nog dezelfde dag wordt gerepareerd en klanten hun telefoon ’s avonds weer op kunnen halen. Het station beschikt over een modulair schapsysteem en een geïntegreerde betaaloptie.

De pakketkluis kan ook eenvoudig door andere retailers in Ingolstadt gebruikt worden, stelt manager Steffen Luippold van Smartmile. “Dit betekent dat lokale retailers hun klanten een extra service kunnen bieden.”


What's Next in Retail Tech op 13 november
Nieuwe technologie brengt ons aan de vooravond van grote verandering. Machine learning, kunstmatige intelligentie en big data bieden ongekende mogelijkheden. 3D-printers, neurotechnologie en robots zorgen voor nieuwe kansen. Wat betekent dat voor jouw retail- en merkorganisatie? Het nieuwe RetailTrends-event What's Next in Retail Tech prikkelt retailers en merken om uit hun comfortzone te komen. What's Next in Retail Tech brengt je op de hoogte van de belangrijkste ontwikkelingen, reikt handvaten aan hoe je technologie inzet voor nieuwe manieren om klanten te binden en biedt een inkijkje in de dag van overmorgen. Kijk voor meer informatie op whatsnextinretailtech.nl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!