Delhaize steekt tweehonderd miljoen per jaar in nieuwe positionering

Delhaize steekt tweehonderd miljoen per jaar in nieuwe positionering

Delhaize introduceert dit en volgend jaar een nieuw winkelconcept in 46 supermarkten. De vestiging in het Waalse Nijvel is de eerste die de nieuwe positionering van de retailer belichaamt.

De zusterketen van Albert Heijn spreekt van een ‘volledig nieuw winkelconcept’ waarin wordt afgestapt van de klassieke inrichting. In plaats daarvan wordt gekozen voor een concept met de focus op convenience, inspiratie en innovatie. Zo wordt het zogenoemde Fresh Atelier geïntroduceerd, waar klanten terechtkunnen voor ter plekke bereide maaltijden. Ook zijn er vijf schermen in de winkel geplaatst, waarmee klanten producten in de webwinkel kunnen bestellen.

Delhaize heeft verder het aanbod met vijfhonderd producten uitgebreid. Op de drogisterij-afdeling zijn onder meer artikelen van Etos opgenomen. Verder is de routing in de winkels aangepast, zodat gehaaste klanten sneller en efficiënter de winkel door kunnen.

Delhaize investeert dit jaar tweehonderd miljoen euro in de vernieuwing van tien winkels en volgend jaar hetzelfde bedrag nog eens 36 supermarkten. In totaal baat Delhaize 127 supermarkten zelf uit. 

Met de vernieuwingen hoopt Delhaize zijn onderscheidend vermogen met de concurrentie te vergroten. Het marktaandeel en de winstgevendheid van de supermarktketen staan onder druk. Een jaar geleden leidde dat nog tot het ontslag van ceo Denis Knoops. Zijn opvolger Xavier Piesvaux verwacht dat Delhaize met het nieuwe winkelconcept weer aan marktaandeel wint.


 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!