'Verdubbeling klachten over pakketbezorging PostNL'

'Verdubbeling klachten over pakketbezorging PostNL'

De Consumentenbond krijgt steeds meer klachten over de pakketbezorging van PostNL. De bond verwacht dit jaar een verdubbeling van het aantal klachten ten opzichte van vorig jaar.

Vorig jaar kwamen er 1347 klachten binnen via het klachtenkompas. Dit jaar staat de teller al op 2031, met nog drie maanden te gaan. Tv-programma Kassa heeft een onderzoek gedaan onder vierduizend PostNL-klanten, waaruit blijkt dat 86 procent ontevreden is met de oplossing die het bedrijf aanbiedt na een klacht. "Het percentage dat ontevreden is met de klachtenafhandeling is opvallend hoog", zegt een woordvoerder van de Consumentenbond. Zij spreekt van 'een teken aan de wand'. "PostNL moet daar echt heel wat verbeteren."

Uit de rondgang van het programma blijkt dat consumenten hun pakketten op de vreemdste plaatsen aantreffen, zoals in de kliko. Ook tekenen pakketbezorgers zelf voor aangetekende stukken, zegt Kassa. Bewoners zouden verder niet-thuis briefjes op de mat vinden terwijl zij gewoon aanwezig zijn.

PostNL laat weten de klachten serieus te nemen. Bezorgers die de regels aan hun laars blijven lappen, worden volgens het bedrijf gestraft.  

Reacties 8


R.H. Koornstra MSc 25 sep, 18:37

Wat ik weet dat het transportbedrijf van mijn zoon ervoor past voor PostNL te werken. Directie én chauffeurs hebben daar genoeg problemen meegemaakt. Er valt geen cent te verdienen, Inderdaad, Bert Ysvogel!


Robert van der Bijl 25 sep, 13:35

Een pakket-brievenbus maakt online-shoppen een stuk makkelijker. Het is een brievenbus die speciaal ontworpen is voor het ontvangen van uw pakketjes. Zo hoeft u voortaan nooit meer naar de buren of langs het postkantoor. Uw pakketje ligt voortaan in de pakket-brievenbus te wachten op u.


joep van haasteren 25 sep, 12:43

Een van de laatste vakbond bolwerken in NL zoals ook NS. Onbegrijpelijk dat deze niets doen. Bezorgers van buitenlandse afkomst die geen idee hebben als je op nr 10b woont en de post bij 10 in de brievenbus doen.
post komt op wisselende tijden. je bent thuis en vind briefje u was niet thuis. ga zo maar door.
Vroeger was de postbezorger een echt beroep. nu zien we zowel iedere maand wel andere gezichten, waarvan de meerderheid niet eens normaal nedrlands spreekt, een schande.

Dan gaat de postzegelprijs ook ieder jaar omhoog, want ja de brieven worden steeds minder en de pakketjes steeds meer. een CEO die er al veel te lang zit, nog veel te veel managers, kortom tijd voor een nieuwe bezem die de boel schoon veegt en het ambt van postbezorger herstelt.
Dan nog het feit dat er weer minder brievenbussen zijn, want je die moeten toch allemaal geleegd worden en dat kost teveel geld. Wel ja, laat de ouderen maar verder lopen voor de brievenbus, maakt toch allemaal niet uit....het postbedrijf is er voor alle nederlanders en wij zijn er niet voor het postbedrijf.
Wordt tijd dat de politiek eens wakker wordt en hier nu eens vragen over gaat stellen hoe we eea op korte termijn kunnen gaan aanpakken.

Vanuit de directie gebeurd dit toch niet, die zijn druk met hun eigen baantjes...


Bert vd 25 sep, 12:32

Zolang wij met zijn allen verwachten dat iemand 100 - 160 pakjes op een dag kan bezorgen, zal dit te praktijk zijn. Het is gewoon moderne slavernij.


Bart Vellinga 25 sep, 11:29

Wat opvalt is dat de PostNL aardig aan het sleutelen is aan de toekomst echter de consument vergeet goed te informeren wat men kan verwachten. E.e.a. klopt van geen kant. Waar het pas echt fout gaat is wanneer men pakketjes ontvangt vanuit het buitenland. Via een vaak al lastig te vinden track & trace zie je dat pakje op een depot is aangekomen en onderweg is in de uitlevering. Maar niet heus want pakje wordt niet bezorgd, slechts de volgende dag krijg je met beetje geluk een bericht per post dat je het pakje bij een depot zoals bijvoorbeeld de Bruna of AH kan ophalen. Heel apart dus. de Internationale track n trace heeft alle gegevens maar PostNL leverd niet aan en je kan pakje zelf ophalen. Soortgelijk bij de DPD waar de chauffeur geen zin heeft en de pakjes direct bij een afhaalpunt brengt ( geen briefje in de bus)


ikke weet het 25 sep, 11:20

Ook de serviceafdeling is slecht, gisteren vinden wij een briefje onder de deur geschoven pakket elders afgegeven, u was niet thuis.
Nou jammer maar er waren 7 personen thuis , maar als er niet aangebeld wordt dan weet je niet dat er iemand aan de deur staat.
service gebeld, en die houden gewoon vol dat er wel is aangebeld.
2 weken geleden 4 dagen gewacht op mijn pakket , gebeld en er wordt doodleuk gemeld dat er in hun systeem staat dat wij op donderdag, vrijdag en zaterdag geen post ontvangen.
Niemand heeft het er ingezet.


David Davilexx 24 sep, 20:09

Ze verdienen nog altijd meer dan het minimumloon. Meer dan winkelpersoneel....


Bert Ysfogel 24 sep, 18:00

If you pay peanuts, you get monkeys

Het is geen excuus voor slecht geleverd werk, maar als we het hebben over uitbuiting en slecht betaald dan is het pakketbezorging.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!