Jumbo komt met een eigen radiostation

Jumbo komt met een eigen radiostation

Jumbo heeft zijn eigen radiostation Jumbo Radio gelanceerd. Hiermee heeft de supermarkt naar eigen zeggen een Nederlandse primeur in handen.

Het doel is om 'de zintuigen van klanten en medewerkers te prikkelen'. Jumbo-ceo Frits van Eerd gaf maandag zelf het startsein voor de eerste uitzending. "Lekkere muziek verhoogt de sfeer. Dat zorgt niet alleen voor een prettige werksfeer voor onze medewerkers, maar maakt óók het boodschappen doen nog leuker voor onze klanten", vertelt Van Eerd.

Voorlopig is Jumbo Radio te beluisteren in Jumbo Foodmarkt, op het hoofdkantoor en in het distributiecentrum in Veghel. In de komende maanden wordt dit uitgebreid om uit te kunnen groeien naar een volwaardig radiostation met dj's, muziek en live-uitzendingen. De uitgezonden nummers zijn geselecteerd op basis van een onderzoek onder ruim 1800 medewerkers en klanten. Het station kiest voor vrolijke, positieve muziek 'met een lekker tempo'.

Eerder lanceerde concurrent Albert Heijn al een online tv-zender onder de naam Appie Today. De supermarkt hoopt de consument op een vernieuwde manier te bereiken.

Reacties 8


Jos Broek 10 dec, 00:51

@Boy Boomsma

Ja want daar kunnen ze inderdaad wel muziek uitzoeken die aan ieders smaak voldoet.... Typisch publiciteits geleuter.

Anyway, ik vind muziek ook geen waarde in een winkel en al helemaal in een supermarkt. Maarja Jumbo Radio maakt toch niet veel uit, kom toch alleen maar bij de Aldi en Lidl. Zonder muziek.


Taco Schäfer 26 sep, 11:26

Als klant kan ik een aanbieding van verse kipkerriesalade rond lunchtijd wel waarderen hoor! Wat ik er mee wil zeggen is dat Jumbo dit medium uiteindelijk breder zal inzetten dan alleen muziek 'zenden'.


Wenda Linthorst-Consumatics 25 sep, 19:30

Mooie stap Jumbo! Yes, muziek heeft (soms bewust maar meestal onbewust) invloed. We hebben veel onderzoeken naar muziek, soms in combinatie met andere zintuigen, gedaan en zien dat daardoor mensen gemiddeld o.a. prettiger kunnen shoppen & langer kunnen verblijven. Én heel belangrijk, medewerkers gelukkiger kunnen maken. Succes, ik blijf 't volgen!


Sonja Klaver 25 sep, 16:23

Net bij een Jumbo geweest. Gevraagd of ze er blij mee waren. Nee dus. Ze konden of wilden niet de regie uit handen geven. 'Wordt alleen maar minder'. Zet dan maar gewoon Sky Radio op, daar is over nagedacht.


Boy Boomsma 25 sep, 16:07

Goed en zorgvuldige geprogrammeerde muziek, passend bij de formule en doelgroep is een absolute meerwaarde voor een retailer. Verbinding met je klanten! Maar, zodra je personeel muziek gaat laten kiezen is het einde zoek. Zoveel mensen zoveel smaken. Muziek programmeren, met name instore muziek, is een vak apart. Bij DDJ Media weten we hoe dat moet. www.ddjmedia.nl


Tim Toots 25 sep, 15:20

Ik ben totaal niet gecharmeerd van muziek in een winkel. Dit wordt een soort Q Music achtig gebeuren. Hoe jaag je de klant de tent uit. Kijk bij een muziekzaak snap ik het nog.


robert de groot 25 sep, 14:49

Ik vind muziek geen toegevoegde waarde in de supermarkt. Zeker die muziek die er gedraaid wordt. De irritatie graad is hoog. Van mij mag het weg. Loop er juist eerder de winkel voor uit. Dus bij mij werkt het net andersom. Er zijn al teveel prikkels.


Jan Janssen 25 sep, 12:13

Mooie (?) tegenhanger voor het prikkelarme uur waar AH onlangs mee is gaan experimenteren...
Persoonlijk laat ik mijn zintuigen liever prikkelen door de smaken en geuren van de producten dan door het geblèr uit de luidsprekers; mij zal Jumbo er dus niet mee bereiken, eerder integendeel.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!