Jumbo komt met een eigen radiostation

Jumbo komt met een eigen radiostation

Jumbo heeft zijn eigen radiostation Jumbo Radio gelanceerd. Hiermee heeft de supermarkt naar eigen zeggen een Nederlandse primeur in handen.

Het doel is om 'de zintuigen van klanten en medewerkers te prikkelen'. Jumbo-ceo Frits van Eerd gaf maandag zelf het startsein voor de eerste uitzending. "Lekkere muziek verhoogt de sfeer. Dat zorgt niet alleen voor een prettige werksfeer voor onze medewerkers, maar maakt óók het boodschappen doen nog leuker voor onze klanten", vertelt Van Eerd.

Voorlopig is Jumbo Radio te beluisteren in Jumbo Foodmarkt, op het hoofdkantoor en in het distributiecentrum in Veghel. In de komende maanden wordt dit uitgebreid om uit te kunnen groeien naar een volwaardig radiostation met dj's, muziek en live-uitzendingen. De uitgezonden nummers zijn geselecteerd op basis van een onderzoek onder ruim 1800 medewerkers en klanten. Het station kiest voor vrolijke, positieve muziek 'met een lekker tempo'.

Eerder lanceerde concurrent Albert Heijn al een online tv-zender onder de naam Appie Today. De supermarkt hoopt de consument op een vernieuwde manier te bereiken.

Reacties

Mooie (?) tegenhanger voor het prikkelarme uur waar AH onlangs mee is gaan experimenteren...
Persoonlijk laat ik mijn zintuigen liever prikkelen door de smaken en geuren van de producten dan door het geblèr uit de luidsprekers; mij zal Jumbo er dus niet mee bereiken, eerder integendeel.

Geplaatst door Jan Janssen op 25 september 2018 om 10:13

Ik vind muziek geen toegevoegde waarde in de supermarkt. Zeker die muziek die er gedraaid wordt. De irritatie graad is hoog. Van mij mag het weg. Loop er juist eerder de winkel voor uit. Dus bij mij werkt het net andersom. Er zijn al teveel prikkels.

Geplaatst door robert de groot op 25 september 2018 om 12:49

Ik ben totaal niet gecharmeerd van muziek in een winkel. Dit wordt een soort Q Music achtig gebeuren. Hoe jaag je de klant de tent uit. Kijk bij een muziekzaak snap ik het nog.

Geplaatst door Tim Toots op 25 september 2018 om 13:20

Goed en zorgvuldige geprogrammeerde muziek, passend bij de formule en doelgroep is een absolute meerwaarde voor een retailer. Verbinding met je klanten! Maar, zodra je personeel muziek gaat laten kiezen is het einde zoek. Zoveel mensen zoveel smaken. Muziek programmeren, met name instore muziek, is een vak apart. Bij DDJ Media weten we hoe dat moet. www.ddjmedia.nl

Geplaatst door Boy Boomsma op 25 september 2018 om 14:07

Net bij een Jumbo geweest. Gevraagd of ze er blij mee waren. Nee dus. Ze konden of wilden niet de regie uit handen geven. 'Wordt alleen maar minder'. Zet dan maar gewoon Sky Radio op, daar is over nagedacht.

Geplaatst door Sonja Klaver op 25 september 2018 om 14:23

Mooie stap Jumbo! Yes, muziek heeft (soms bewust maar meestal onbewust) invloed. We hebben veel onderzoeken naar muziek, soms in combinatie met andere zintuigen, gedaan en zien dat daardoor mensen gemiddeld o.a. prettiger kunnen shoppen & langer kunnen verblijven. Én heel belangrijk, medewerkers gelukkiger kunnen maken. Succes, ik blijf 't volgen!

Geplaatst door Wenda Linthorst-Consumatics op 25 september 2018 om 17:30

Als klant kan ik een aanbieding van verse kipkerriesalade rond lunchtijd wel waarderen hoor! Wat ik er mee wil zeggen is dat Jumbo dit medium uiteindelijk breder zal inzetten dan alleen muziek 'zenden'.

Geplaatst door Taco Schäfer op 26 september 2018 om 09:26

@Boy Boomsma

Ja want daar kunnen ze inderdaad wel muziek uitzoeken die aan ieders smaak voldoet.... Typisch publiciteits geleuter.

Anyway, ik vind muziek ook geen waarde in een winkel en al helemaal in een supermarkt. Maarja Jumbo Radio maakt toch niet veel uit, kom toch alleen maar bij de Aldi en Lidl. Zonder muziek.

Geplaatst door Jos Broek op 9 december 2019 om 23:51

Laatste nieuws









RetailTrends